קוראיו המסורים של רון מיברג יודעים כי מדי שבוע, במהלך השבת, יעלה לאתר "מעריב" הטור שכתב העיתונאי הוותיק למוסף השבועי של העיתון. אך השבוע, באופן חריג, הטור שנדפס בגיליון סוף השבוע של "מעריב" טרם פורסם באתר, ונראה כי גרסתו המקוונת לא תראה אור.

כמו הגניזה המסתמנת, גם הטור עצמו היה חריג הפעם. אל שורת הקרדיט של מיברג הצטרף שמו של עוזי מחניימי, עיתונאי ישראלי לשעבר המתגורר זה שנים בבריטניה וכותב משם על עולם הביון הישראלי. במקום מבט נוסטלגי, מריר ומפוכח, על המוזיקה והאוכל שעיצבו את עולמו של מיברג, הטור נכתב הפעם בטון מסתורי, הוקדש למוסד הישראלי והתמקד בביקורת על ראש המוסד לשעבר יוסי כהן.

בתקשורת הישראלית נטען לא פעם כי כהן סומן על ידי ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו כיורשו בהנהגת המדינה עוד כשכיהן בתפקיד ראש המוסד. לפני כחודשיים פרש מראשות הארגון והעניק ראיון בלעדי ל"עובדה" של אילנה דיין, במהלכו סיפר על חלק מהמבצעים שביצע המוסד בתקופתו. כחודש לאחר מכן מונה לנציג קרן השקעות יפנית בעלת אינטרסים במפרץ הפרסי.

בתחילת הטור הביקורת עוד היתה מרומזת. "ארגון הביון הישראלי שהיה פעם תיבת פנדורה אטומה הוא עכשיו אקווריום שקוף, שפעמים תכופות ומיותרות מדי מעניק הצצה לדגי הזהב המשייטים בו בעווית של פרסום עצמי שהייתה פעם כה זרה לו", כתבו מחניימי ומיברג. "[...] ראש המוסד אינו אמור להיות נער הפוסטר של הסודות הכמוסים ביותר, ואסור לו להסגיר פרטים מבצעיים של מאבק שטרם נגמר בניצחון כדי לירות את אבן הפינה של עתידו הכלכלי והפוליטי".

בהמשך, הביקורת הפכה בוטה וישירה. על כהן נכתב כי הוא "לא המציא את הרהבתנות והברברת המיותרת, אבל הוא ניתץ את קירות הדיסקרטיות האחרונים". מיברג ומחניימי תיארו את כהן כרודף נשים, בהתבסס בין היתר על כתביו של סוכן המוסד לשעבר ויקטור אוסטרובסקי, שהודח מהמוסד ופרסם ספרים על שיטות פעולותיו. "ראש שירות חשאי עם חנות מכנסיים קינטית הוא פוטנציאל לסכנה ביטחונית", התריעו מיברג ומחניימי ב"מעריב".

טורם של מחניימי ומיברג על יוסי כהן, "מעריב", 6.8.21

מרבית הביקורת על כהן הסתתרה בגוף הטקסט. באיור שהכינה נעמי ליס-מיברג מודגשת דמותו של נתניהו, תצלומו של כהן לא נדפס לצד הטקסט של מיברג ומחניימי ואפילו שמו של ראש המוסד לשעבר לא הובלט בהפניות אל הטור, בכותרת או בכותרת המשנה. רק אחד מתוך שלושת הלידים בטור נקב בשמו. ובכל זאת, נראה כי גם בגרסה זו הטור יצונזר מהאתר.

יוסי כהן סירב להשיב לשאלה אם פנה ל"מעריב" כדי למנוע את פרסום הכתבה באתר ומסר בתגובה: "אין לי מה להגיד על הכתבה". עוזי מחניימי הפנה את "העין השביעית" ל"מעריב". עורך "מעריב" דורון כהן מסר: "ממעריב לא נתקבלה תגובה". רון מיברג לא הגיב לפניית "העין השביעית".