בפתח התוכנית "תיק תקשורת" חוזה המנחה עמנואל רוזן כיצד יראה סיקור יום השואה בעוד עשרים שנה, כשכבר לא יהיו עימנו ניצולי שואה ומבקר את ההחלטה שלא לשדר שידורי ספורט ביום השואה.

לאחר אות הפתיחה מארח רוזן את טל בשן, עיתונאית "מעריב", ואת אורלי וילנאי מערוץ 10, לשיחה על סיקור ניצולי השואה בתקשורת הישראלית.

"צריך להכניס דברים לפרופורציה", אומרת בשן. לדבריה, רבים מניצולי השואה השתדלו כל חייהם להותיר את המסכנות מאחוריהם ולחיות בישראל ככל האדם. "עכשיו באה התקשורת", היא מוסיפה, "ביום השואה במיוחד, וכל מה שאנחנו שומעים ורואים זה על ניצולי שואה קשישים, ערירים ומסכנים". לפי בשן, "זו לא תמונת המראה של כל ניצולי השואה בישראל".

"יש משהו בשטחיות הזאת שלא מבררת את העובדות עד הסוף", מודה וילנאי, אך טוענת כי הבעיות של ניצולי השואה אמיתיות וכי בשנים האחרונות, בזכות התקשורת, השתנה מצבם של רבים מניצולי השואה לטובה.

בשן מציעה להזכיר לצד העיסוק בקשיי החיים של ניצולי שואה, גם את תרומתם של ניצולי שואה לבניית מדינת ישראל. וילנאי אומרת שכך עשתה הבוקר.

בהמשך התוכנית משוחח רוזן עם אריה מליניאק מ"ידיעות אחרונות" ועם שלומי ברזל, עורך מדור הספורט ב"הארץ", על המסע התקשורתי בגנות יו"ר ההתאחדות לכדורגל אבי לוזון והקבוצה שבבעלות משפחתו - מכבי פתח-תקווה.

"העיתוי היה עיתוי מטופש לחלוטין", טוען ברזל, "השיח היה שיח לא רציונלי". לדבריו, רק שבוע קודם לכן חגגה עיתונות הספורט את החלטת בית הדין נגד מכבי פתח-תקווה ואילו ברגע שבית הדין קיבל החלטה בעד הקבוצה נטען כי המוסד מושחת. "אנחנו מציגים את עצמנו כלא רציניים", הוא אומר.

לדברי מליניאק, הבעיה בהתנהלות התקשורת אינה ההתקפה על לוזון, "אלא זה שאין לתקשורת אג'נדה. אין לה שום התמדה. בדיוק כמו שמלמדים ילד לשחק כדורגל. פעם אחת מלמדים אותו לתת פס, אחרי זה אלף פעמים הוא צריך לתת את הפס. אין לתקשורת את זה".

ברזל אומר בהמשך כי עיתונות הספורט סובלת מתדמית "הילד הרע" שדבק בה, כאילו ברור מאליו שעיתונות זו חייבת להיות צעקנית ורגשנית יותר מעיתונות אחרת.

לסיום מספר יאיר גרבוז מה יגידו גדולי האומה בתוכניות ביום הזיכרון ויום העצמאות.

התוכנית "תיק תקשורת" משודרת בערוץ 23 ובאתר הטלוויזיה החינוכית