יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, תובע פיצוי בסך 140 אלף שקלים מניצן ויסברג, הפעילה במחאה נגד אביו. לפי כתב התביעה, ויסברג "העלילה על התובע דברי בלע, באמצעות פרסום ציוץ ברשת הטוויטר לאלפי עוקביה בו כינתה את התובע 'טרוריסט ביולוגי'". על התביעה דווח לראשונה באתר ynet.

לפני כחצי שנה, ב-20.9.20, פנתה ויסברג בטוויטר אל החשבון של משטרת ישראל וצייצה: "תחליטו אם בא לכם להזמין את נעם גבאי לחקירה באזהרה או את הטרוריסט הביולוגי על משקפי שמש בתמונה" [הטעות במקור]. לציוץ צירפה תצלום שבו נראה יאיר נתניהו במשקפי שמש, לצד אחיו אבנר.

בעוד שאבנר נתניהו עטה על הפנים מסיכה למניעת התפשטות נגיף הקורונה, יאיר נתניהו צולם כשהוא ללא מסיכה. בכתב התביעה, שהוגש באמצעות עו"ד מיכאל דבורין, נטען כי ויסברג כינתה את נתניהו "טרוריסט ביולוגי" "על לא עוול בכפו".

ציוץ של ניצן ויסברג, 20.9.20, כפי שהוגש בתביעת יאיר נתניהו נגדה

שיטוט בארכיון רשת טוויטר מעלה כי הציוץ של ויסברג נכתב בתגובה לציוץ של אזרח בשם נעם גבאי, שכתב על המפגינים נגד ראש הממשלה את המילים הבאות: "כל עוד נמשיך להתייחס אליהם כאזרחים שווי זכויות ולא כטרוריסטים ביולוגיים כמו שהם, לא נוכל להתקדם ס"מ. מעצרים, חקירות, מאסרים ממושכים והגעה לראש על מנת להוציא להורג את כל מארגני המחאה על המרדה, בגידה במדינה וסיכון ביטחון הציבור. אנחנו במלחמה והגיע הזמן שנתנהל ככה".

בעוד הציוץ של גבאי עודנו זמין לגולשים, הציוץ של ויסברג נמחק בינתיים.

"מדובר בהתבטאות חריפה ביותר והאשמה חריפה ביותר", טוען נתניהו בתביעתו נגד ויסברג, "[...] זאת כשהאמת הפשוטה הינה כמובן הפוכה, התובע איננו טרוריסט וכל שכן לא טרוריסט ביולוגי".

בא-כוחו של נתניהו הבן מתייחס בתביעתו לאפשרות שויסברג בחרה בכינוי המשמיץ בשל העובדה שהצטלם ללא מסיכה וכותב כי "בשל העובדה שהתובע מתגורר בביתו של ראש הממשלה הוא מקפיד מאוד והרבה יותר מכל אחד אחר, על נהלי הבטיחות בתקופת הקורונה ורק בעת הצילום הסיר את המסיכה לצרכי הצילום בלבד עם אחיו".

בעקבות הציוץ פנה נתניהו הבן אל ויסברג, באמצעות עו"ד דבורין, ודרש התנצלות בתוך 24 שעות ופיצוי בסך 70 אלף שקלים. ויסברג לא התנצלה ולא פיצתה את נתניהו ב-70 אלף שקלים. על כן הגיש את התביעה.

"התובע הוא טרוריסט ביולוגי? שנדרש לחקירה במשטרה? עד לאן תגיע ההסתה הפרועה הזו נגד התובע? מה הלאה?", שואל בא-כוחו של נתניהו בתביעה שהגיש ומותיר את השאלות באוויר. לדבריו "נגרם נזק עצום לשמו הטוב של התובע" כך שמלבד הפיצוי בסך 140 אלף שקלים מבקש נתניהו הבן מבית-המשפט לחייב את ויסברג לפרסם הבהרה לפיה הוא אינו "טרוריסט ביולוגי" ולצדה התנצלות.

נתניהו הבן נעשה פעיל מאוד ברשתות החברתיות בשנים האחרונות, ומעורב מאז בעוד ועוד תביעות, רובן תביעות דיבה. עד כה הוגשו נגדו תביעות בסך כ-3.14 מיליון שקל, מתוכן חויב בפיצויים בסך מיליון שקלים בשתי תביעות שבהן לא הגיש כתב הגנה (באחד מהמקרים כבר הספיק לפנות בבקשה לביטול פסק הדין).

מן העבר האחר, נתניהו עצמו הגיש תביעות דיבה משל עצמו בסך 1.42 מיליון שקלים. נתניהו תבע לפני שנים אחדות את פעיל המחאה אייבי בנימין ב-140 אלף שקלים בגין פוסט שבו נטען כי הוא מסובך בפלילים ומשתמש בדרכון מזויף שהוצא עבורו על-ידי המוסד, לבקשת ראש הממשלה, מטעמי ביטחון, כאמצעי להלבנת כספי שוחד שניתנו לראש הממשלה על-ידי הסתרתם בחשבון בנק בפנמה. התביעה הסתיימה בפיצוי לנתניהו הבן בסך 20 אלף שקלים.

תביעה נוספת, בסך מיליון שקלים, הגיש נתניהו הבן נגד נהגו לשעבר רועי רוזן, אחרי שזה הקליט אותו במהלך סיבוב שערך בין מועדוני חשפנות כשהוא מתלוצץ עם חבריו על נושאים כמו שחיתות ציבורית ועבודה בזנות, וההקלטה פורסמה בתקשורת. התביעה הסתיימה בפשרה ופיצוי לנתניהו הבן בסך 30 אלף שקלים.

לפני כחצי שנה הגיש נתניהו תביעה בסך 280 אלף שקלים נגד חברת פרסום בשם פאבליק-ליין, שהפיקה סרטון אשר בו הוא מוצג כמי שפיו הופך לפי טבעת מפיק שלשול. התביעה עדיין תלויה ועומדת.

4235-03-21

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 4MB)