יאיר נתניהו הגיש תביעת דיבה בסך 280 אלף שקל נגד חברת פרסום שהפיקה סרטון אשר בו הוא מוצג כמי שפיו הופך לפי טבעת מפיק שלשול. לפי כתב התביעה דימוי זה החריד אפילו את נתניהו, ש"מורגל בעימותים".

בסוף חודש יולי הפיצה חברת פאבליק ליין פרסום ויחסי ציבור בע"מ סדרת סרטונים על "ניהול סיכונים בשעת משבר". באחד הסרטונים נראה יאיר נתניהו כשמפיו יוצא זרם של מילים בגנות מבקרי אביו, ראש הממשלה בנימין נתניהו. ככל שהסרטון מתקדם הופכים המילים לצואה ופיו של נתניהו הבן הופך לפי טבעת. הסרטון מציע לפנות לחברת פאבליק ליין "רגע לפני..." כדי למנוע את המשבר.

"מדובר בסרטון משפיל ביותר ובו מוצג התובע בתמונתו כמי שמשלשל מילים מהפה עד שבסוף הסרטון, הפה שלו הופך לפי טבעת של עכוז, ונסגר, וכך נמנע המשך שלשול המילים", נכתב בכתב התביעה, שהוגש באמצעות עו"ד מיכאל דבורין. לפי בא-כוחו של נתניהו, מדובר ב"ניסיון בזדון לפגוע בשמו הטוב" ו"להשפילו עד עפר". הסרטון זכה לכ-172 אלף צפיות בפייסבוק, ובמקביל הועלה גם לאתר יוטיוב.

"אף שהתובע מורגל בעימותים מעולם לא השתמש איש באביזרים גראפיים משפילים ודוחים כל כך מהסוג שבנדון והתובע נאלץ לעמוד בפני מעמד משפיל ומבזה המדמה אותו לעכוז ואת פיו לפי טבעת", נכתב בתביעה. "[...]הסרטון כולו מהשנייה הראשונה שלו ועד השנייה האחרונה שלו נועד לפגוע באופן מזוקק בתובע על לא עוול בכפו וזאת כשאין כל הצדקה לפגיעה הנ"ל בשמו הטוב ולדימויו לפי טבעת. עם כל הכבוד התובע לא צריך להיות קורבן לניסיונות הנואשים של הנתבעת למשוך תשומת לב ולהשיג לקוחות".

טרם הוגש כתב הגנה.

49557-09-20

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 7.6MB)