יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה לשעבר, ביקש למחוק תביעת דיבה בסך 280 אלף שקלים שהגיש נגד חברת פרסום אשר פרסמה סרטון שהשמיץ אותו.

הבקשה למחיקת התביעה הוגשה אתמול (5.7), בד בבד עם החלטת ביהמ"ש בהליך נפרד לפיה לא יבוטל פסק-דין שניתן בהיעדר הגנה ואשר חייב את נתניהו הבן לפצות ב-250 אלף שקלים את עורך "וואלה" לשעבר.

בחודש ספטמבר האחרון הגיש נתניהו הבן תביעה נגד חברת פאבליק ליין פרסום ויחסי ציבור בע"מ, אחרי שזו פרסמה סרטון שבו הוא מוצג כמי שפיו הופך לפי טבעת מפיק שלשול.

בתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד מיכאל דבורין, שהוא גם יועץ משפטי לקמפיין הליכוד, נטען כי "מדובר בסרטון משפיל ביותר ובו מוצג התובע בתמונתו כמי שמשלשל מילים מהפה עד שבסוף הסרטון, הפה שלו הופך לפי טבעת של עכוז, ונסגר, וכך נמנע המשך שלשול המילים".

אחרי שחלפה כחצי שנה מאז הגשת התביעה וחברת הפרסום הנתבעת טרם הגישה כתב הגנה ביקש נתניהו הבן מבית-המשפט שיתן פסק-דין בהיעדר הגנה. לדבריו, כתב התביעה נגד חברת הפרסום נשלח בדואר רגיל לכתובת הרשומה באתר האינטרנט של החברה ולאחר שלא הוגש כתב הגנה בוצעה בחודש דצמבר האחרון המצאה חוזרת של כתב התביעה, הפעם באמצעות שליח.

הרשם הבכיר צחי אלמוג סירב להיענות לבקשת נתניהו וציין בהחלטתו כי לא צורף תצהיר של מוסר כתב התביעה. נתניהו הבן ביקש בתגובה לאשר לו לפרסם בעיתון כי הגיש תביעת דיבה ולראות בכך המצאה על פי דין. במענה הבהיר הרשם הבכיר אלמוג כי ראשית יש לנסות לבצע מסירה למנהל משרד הפרסום או בעל מניות בה.

היום הודיע בא-כוחו של נתניהו כי התברר לו שחברת פאבליק ליין נמצאת בהליכי פירוק וכי האיש שעמד מאחורי פרסום הסרטון, איציק דוידוביץ', "נפטר לאחרונה במפתיע". לאור זאת, הודיע עו"ד דבורין, הוא שוחח עם מפרקת החברה וזו הציעה לנסות לסייע בהסרת הסרטון שבלב התביעה.

לאור הצעתה מחד, ופטירתו של יוזם הסרטון מאידך, ביקש נתניהו הבן מבית-המשפט למחוק את התביעה שהגיש ולקבל חזרה את האגרה ששילם.

49557-09-20

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 385KB)