האזרח הישראלי צבי סבג הורשע היום (23.9) במסגרת הסדר טיעון בפרסום איומים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ובני משפחתו ונידון לחודשיים מאסר על תנאי. בכך מגיעה לסיומה אחת משורה של תלונות שהגיש ראש הממשלה נתניהו נגד אזרחים בטענה כי איימו על חייו.

בחודש נובמבר האחרון יצר סבג, תושב אשקלון בן 57, חשבון פייסבוק ופרסם בו סדרת פרסומים נגד נתניהו ובני משפחתו. לצד תמונת הפרופיל שלו כתב: "שונא שנאת מוות את בנימין, שרה ויאיר נתניהו ואת כל מי שמשתף איתם פעולה". באחד הפוסטים שלו הוסיף: "משטרת ישראל. תתכוננו לכוון את התנועה להלוויות של בנימין, שרה ויאיר נתניהו. תודה". בפוסט נפרד כתב בין היתר "מיליון שומרי ראש לא יכולים למנוע את סופך המר. נגזר ונחתם".

עוד באותו השבוע נעצר סבג, מכשיר הטלפון שלו נלקח ממנו ובית-המשפט אסר עליו להשתמש בפייסבוק במשך חודשיים. בחודש יוני הוגש נגדו כתב אישום באשמת איומים, והבוקר הודיעו הצדדים לבית-משפט השלום באשקלון כי הגיעו להסדר טיעון.

במסגרת ההסכמות בין הצדדים הוסר מכתב האישום הסעיף שהתייחס למשפט של סבג לגבי "שנאת מוות" כלפי נתניהו ומשפחתו, ונותרו שני הפרסומים האחרים. סבג הודה במיוחס לו, והשופטת ענת חולתא הרשיעה אותו בעבירת איומים. על-פי הסדר הטיעון, שני הצדדים הסכימו שיש להסתפק במקרה של סבג במאסר על תנאי, משום שהסכים לעסקת טיעון ובכך חסך הליך שיפוטי, בשל גילו, מצבו הבריאותי והכלכלי ועברו הנקי.

"במציאות היומיומית הטעונה אנחנו עדים להתפתחות של שיח אלים, וכלפי נבחרי ציבור בפרט. שיח שקל לדברו מאחורי המקלדת ויכול לגלוש לאיומים של ממש. גם אם הדברים נאמרים בשעת כעס הרי שמדובר בעבירה, ויש לתת את הדין", אמרה עו"ד אדר לר ממחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה. "עם זאת, בשים לב למדיניות הענישה בעבירות אלה, לאור לקיחת האחריות של הנאשם, נוכח מצבו הכלכלי והעובדה כי אינו בקו הבריאות, הנאשם מעל גיל 50 ללא הרשעות קודמות, מצאנו לנכון שלא לעתור לרכיב כספי כפי שנהוג במקרים אלה ולהסתפק בענישה צופה פני עתיד שתהווה חרב מעל ראשו של הנאשם".

בא-כוחו של סבג, עו"ד נתנאל לגמי, הוסיף כי הוא מבקש בנוסף לקבלת ההסדר על-ידי בית-המשפט גם החלטה להשבת הטלפון של סבג. השופטת חולתא קיבלה את ההסדר, וגזרה על סבג מאסר על תנאי של חודשיים שיופעל אם יעבור עבירה דומה בשלוש השנים הקרובות. בנוסף הורתה למדינה להשיב לו את מכשיר הטלפון שלו.

64210-06-20

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 503KB)