ביהמ"ש המחוזי הגדיל את הפיצוי שהוטל על עיתונאי חדשות 12 גיא פלג בגין פרסום שהוציא את דיבת עורכת-דין שייצגה מתלוננת נגד אופק בוכריס. במקביל דחה המחוזי ערעור שהגיש פלג נגד הפיצוי שבו חייב אותו ביהמ"ש השלום.

תחילת הפרשה בשנת 2016, אז ייצגה עורכת-הדין אביטל בן-נון אשה שהתלוננה כי תת-אלוף אופק בוכריס ביצע בה עבירות מין. על רקע מאבק בין חדשות 2 (כיום חדשות 12) לבין חדשות 10 (כיום חדשות 13) על הזכות לראיין את המתלוננת, טען פלג כי עו"ד בן-נון היא "שקרנית". בעקבות התבטאות זו הגישה עו"ד בן-נון, באמצעות עו"ד יואל גולדברג, תביעה בסך 300 אלף שקל נגד פלג. לפני כשנה פסק השופט רמזי חדיד כי פלג אכן הוציא את דיבת עו"ד בן-נון, אך חייב אותו לשלם לה פיצוי בסך 15 אלף שקל בלבד.

בעקבות פסק-הדין של השלום ערערו שני הצדדים. עו"ד בן-נון טענה כי יש לחייב את פלג בפיצוי בסך 100 אלף שקל. פלג טען, באמצעות עו"ד יוסי מלצר, כי יש לבטל או לכל הפחות להפחית את סכום הפיצוי שנפסק לחובתו.

השופט כמאל סעב דחה את ערעור פלג וקיבל חלקית את הערעור של עו"ד בן-נון. "בדיקת הפסיקה בתחום קביעת הפיצוי מראה כי הפיצוי שנפסק למערערת בשל העוולה שביצע המשיב כלפיה מצוי בסף הנמוך ולא ברף הקרוב לסכומים שנפסקו במקרים דומים", כתב והחליט להגדיל את סכום הפיצוי ל-40 אלף שקל. על כך הוסיף עוד 10,000 שקל הוצאות בגין דחיית הערעור של פלג וקבלת הערעור של עו"ד בן-נו. בסך הכל, אם כן, ישלם פלג לעו"ד בן-נון 50 אלף שקל במקום 15 אלף.

10493-01-20
13512-02-20

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 604KB)