לפחות 250 עיתונאים כלואים ברחבי העולם, כך עולה מדו"ח הוועד להגנה על עיתונאים (CPJ). לפי הדו"ח, נמשכת הירידה מן השנים האחרונות במספר העיתונאים הכלואים בישראל. נכון להיום אף עיתונאי אינו נמצא בכלא הישראלי בשל פעילותו העיתונאית, זאת לראשונה מאז תחילת העשור.

הדו"ח של הוועד להגנה על עיתונאים בוחן את מספר העיתונאים הכלואים ברחבי העולם נכון ל-1 בדצמבר, ומתייחס אך ורק לעיתונאים שנמצאים במאסר בחזקת ממשלות ובגין עבודתם העיתונאית. לפי הדו"ח שפורסם הבוקר (11.12), זו השנה הרביעית ברציפות שמספר העיתונאים הכלואים ברחבי העולם גדול מ-250. אחרי ארבע שנים שבהן טורקיה הובילה ברשימת המדינות הכולאות עיתונאים בשל עבודתם, השנה נדחקה למקום השני מפני סין.

47 עיתונאים כלואים בטורקיה, לעומת 68 בשנה שעברה. בוועד להגנה על עיתונאים לא מייחסים זאת לשיפור בחופש העיתונות במדינה אלא להצלחה של הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן לדכא עיתונות עצמאית. לפי הדו"ח, על רקע סגירת כלי תקשורת אופוזיציוניים, הגליית עיתונאים, פיטורים המוניים והתגברות הצנזורה העצמית, בממשלת טורקיה העניקו במהלך השנה האחרונה אפשרות לערער על הרשעות בגין חלק מהאישומים הנפוצים בגינם נידונו בעבר עיתונאים למאסר, כגון "תעמולה למען ארגון טרור". בוועד מציינים כי עשרות עיתונאים בטורקיה נמצאים כיום בהליכים משפטיים שעשויים להסתיים במאסר, בעוד על אחרים השוהים בגלות נגזר מאסר בהיעדרם.

48 עיתונאים כלואים בסין, שממשיכה לכלוא יותר ויותר עיתונאים מדי שנה תחת שלטון שי ג'ינפינג. עשרות עיתונאים נעצרו במהלך השנה בשינג'יאנג, מחוז אוטונומי בצפון-מערב סין שבו חיים מוסלמים רבים. במקום השלישי ניצבות סעודיה ומצרים, עם 26 עיתונאים כלואים בכל מדינה. לפי הדו"ח, בסעודיה אין אפילו יומרה להצגת הליך הוגן במשפטם של עיתונאים. כך, לדוגמה, ב-18 מקרים של כליאת עיתונאים כלל לא הוצג כתב אישום. באיראן כלואים 11 עיתונאים וברוסיה שבעה.

עוד עולה מדו"ח הוועד להגנה על עיתונאים כי 98% מהעיתונאים הכלואים הם עיתונאים מקומיים, שמסקרים את מדינתם. שלוש מארבעת העיתונאים הזרים שנמצאים מאחורי סורג ובריח כלואים בסעודיה, והרביעי בסין. רק 8% מהעיתונאים הכלואים בעולם הן עיתונאיות. תחום הסיקור המועד ביותר למאסר עבור עיתונאים הוא פוליטיקה, ואחריו זכויות אדם ושחיתות.

בישראל והשטחים הפלסטינים, כך לפי הדו"ח, אין כיום אף עיתונאי הכלוא בשל עבודתו (זאת בניגוד למספרים של ארגונים מקומיים כמו הוועד לתמיכה בעיתונאים). נתון זה מהווה המשך לירידה עקבית מהשנים האחרונות במספר העיתונאים הכלואים בישראל. בשנה שעברה ספר הוועד שלושה עיתונאים פלסטינים בבתי הכלא של ישראל, בשנה שלפני כן ארבעה ובשנת 2016 ספר הארגון שבעה עיתונאים בבתי הכלא הישראלים. שנת 2019 היא הראשונה מאז 2010 שבה לא מצא הוועד להגנה על עיתונאים אפילו עיתונאי אחד שכלוא בישראל בשל עבודתו.