ארבעה עיתונאים פלסטינים שוהים בכלא הישראלי בשל עבודתם העיתונאית, כך קובע דו"ח ארגון הוועד להגנה על עיתונאים (CPJ). זו ירידה לעומת השנה שעברה, אז כלאה ישראל שבעה עיתונאים פלסטינים בגין עבודתם.

הדו"ח של הוועד להגנה על עיתונאים בוחן את מספר העיתונאים הכלואים ברחבי העולם נכון ל-1 בדצמבר, ומתייחס אך ורק לעיתונאים שנמצאים בחזקת ממשלות ובגין עבודתם העיתונאית. לפי הדו"ח, בשנת 2017 נשבר שיא העיתונאים הכלואים ברחבי העולם והגיע ל-262, כאשר רובם כלואים בשלוש מדינות בלבד: טורקיה, סין ומצרים.

לגבי ישראל מצאו חוקרי הארגון כי נכון ל-1 בדצמבר כלואים ארבעה עיתונאים בגין עבודתם. הארבעה הם מנהל תחנת הרדיו א-סנאבל לשעבר, אחמד דארוויש, ושלושה מעובדי התחנה - מוחמד אימרן, מונתסר נסאר ונידאל עמרו. הארבעה נעצרו בחודש אוגוסט 2016 והואשמו בהסתה, תמיכה בארגוני טרור ופרסום מידע על פעילות צבאית.

לפי דו"ח הארגון, בכתב האישום נגד דארוויש מוזכרים שבעה מקרים שבהם שודרו דברי הסתה בתחנת הרדיו. בארבעה מהמקרים דיווחו אנשי התחנה בשידור חי על פשיטות ליליות של הצבא הישראלי בעיירה ועדכנו על מיקומי החיילים. עם זאת, לא מצוטטות באישום קריאות לפגיעה בחיילים. שלושת מקרי ההסתה הנוספים שמוזכרים בכתב האישום נוגעים לשיתוף תכנים בעמוד הפייסבוק של התחנה שהיללו את מוחמד פקיה, רוצחו של מיכאל מרק, שנהרג בחילופי אש עם כוחות צה"ל.

לפני כחודש נגזר דינם של שלושה מארבעת העצורים. בית המשפט הצבאי דן את אימרן ל-16 חודשי מאסר בגין הסתה לאלימות, ואילו נסאר ועמרו נידונו ל-22 חודשי מאסר וקנס של 5,000 שקל כל אחד. דינו של דרוויש טרם נגזר.