הפעילה והעיתונאית לשעבר חנה קים תובעת את העיתונאי אלי ציפורי בגין הוצאת דיבה, ודורשת ממנו פיצוי בסך 142 אלף שקל. לדבריה, ציפורי הוציא את דיבתה כשכתב בדף הפייסבוק שלו שהיא צריכה להישלח לחקירה בגין "הסתה והמרדה פרועה" וכינה אותה "פעילת שמאל קיצוני" שאין לה "שום קשר לפעילות חברתית" ופועלת "בשמה של הקרן החדשה לישראל" (גילוי נאות: הקרן החדשה לישראל תומכת בעמותת "העין השביעית").

ציפורי טרם הגיש כתב הגנה, אך בא-כוחו השיב למכתב התראה שקיבל טרם הגשת התביעה וגרס כי הפרסום של ציפורי אינו כולל כל לשון הרע, וכי ממילא מרשו עומד מאחורי דבריו.

בשנים האחרונות שינה ציפורי את עמדתו כלפי ראש הממשלה בנימין נתניהו, הפך לאחד מתומכיו הבולטים בעיתונות ומסנגר עליו תדיר בהקשר לחקירותיו הפליליות, עד כדי כך שלפני הבחירות האחרונות לכנסת היה לעיתונאי המצוטט ביותר בעמודי הרשתות החברתיות של ראש הממשלה ובנו יאיר נתניהו.

השינוי בעמדותיו של ציפורי חל אחרי התרסקותו של אליעזר פישמן, שהיה בעל השליטה ב"גלובס" עד שעבר העיתון לבעלותן של ענת אגמון ואלונה בר-און. השתיים העבירו את ציפורי מתפקידו כסגן עורך העיתון, ובהמשך הפסיק ציפורי לפרסם את פרשנויותיו הפוליטיות בעיתון ועבר לפרסמן רק בדף הפייסבוק שלו, שהפך פופולרי מאוד בעקבות ההדהוד שהעניק לו נתניהו.

ציפורי המשיך בפרסומיו בפייסבוק גם לאחר שפוטר מ"גלובס", הן בסינגור על נתניהו והן במתקפה חזיתית על קבוצת עיתונאים ופעילים שלדעתו קשורים בקשר סמוי ופועלים בתיאום נגדו ונגד נתניהו (בין המטרות הקבועות של ציפורי נמנים גם אתר "העין השביעית", עיתונאיו ויו"ר העמותה המפעילה אותו).

בתחילת החודש פרסם ציפורי בעמוד הפייסבוק שלו פוסט קצר על רקע הפגנת תמיכה בנתניהו שנערכה בפתח-תקווה בסמוך לביתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ומול ההפגנה הקבועה של הקוראים להעמיד את נתניהו לדין. ציפורי כתב על "ההפגנות של פעילי השמאל הקיצוני אלדד יניב וחנה קים", טען כי היה צריך "לשלוח את השניים לחקירה באזהרה על הסתה והמרדה פרועה" בגין ההפגנות, וכי השניים "נקראים בטעות 'פעילים חברתיים', למרות שאין להם שום קשר לפעילות חברתית אלא רק לפעילות פוליטית קיצונית בשמה של הקרן החדשה לישראל".

בעקבות פרסום הפוסט, שזכה לתגובות ושיתופים רבים, הגישה קים תביעה נגד ציפורי. בתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד שחר בן-מאיר, טוענת קים כי כל מה שנטען בפוסט לגביה הוא "שקר גס, ומטרתו להשפיל ולבזות אותה". לדבריה, היא אינה "פעילת שמאל קיצוני", היא אינה "מסיתה", ובניגוד לטענת ציפורי על כך ש"אין לה קשר לשום פעילות חברתית" – היא דווקא פועלת רבות למען החברה.

כמו כן טענה קים כי אין כל קשר בין הפגנתה בסמוך לבית היועץ המשפטי לממשלה לבין הקרן החדשה לישראל, ובניגוד למה שניתן להבין מהפוסט של ציפורי היא אינה "בובה" המופעלת על-ידי אחרים למטרות זרות, אלא פעילה חברתית עצמאית.

קים טוענת כי ציפורי כתב את דבריו בכוונת זדון ובניסיון לפגוע בה. לדבריה, ניתן להסיק זאת בין היתר "מהאופן שבו הוא [ציפורי] כותב פוסטים אחרים בעמוד הפייסבוק שלו כאשר לפי תוכנם ברור כי כתיבתם נעשית מתוך מטרה לפגוע במושאי כתיבתו".

טרם הוגש כתב הגנה, אך במענה למכתב ההתראה שנשלח לבא-כוחו של ציפורי השיב עו"ד רם ז'אן ממשרד עמר-רייטר-ז'אן-שוכטוביץ ושות' כי הפנייה טרם הגשת תביעה "נועדה לשמש כלי ניגוח פסול מטעמים זרים ובניסיון להשתיק ביקורת לגיטימית".

עוד נטען כי לא ברור מדוע קים רואה לשון הרע בקישורה לקרן החדשה לישראל, שלה היא מחמיאה רבות. "האם מרשתך טוענת שהקרן החדשה לישראל, לשיטתה, אינו גוף לגיטימי בעיניה, באופן שפרסום המאזכר את הקרן החדשה 'מבזה' ו'משפיל' אותה?!", שאל עו"ד ז'אן. בנוסף טען ציפורי באמצעות בא-כוחו כי דבריו הם "הבעת דעה לגיטימית" וכי הוא "עומד מאחורי דבריו". עוד טען ציפורי כי קים היא שמנהלת נגדו "מסע הכפשה מביך ולאורך זמן".

31504-10-19

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 2.76MB)

להורדת הקובץ (PDF, 82KB)