בית-המשפט המחוזי דחה את הערעור שהגישה חנה קים על דחיית תביעתה נגד אלי ציפורי, וזאת מבלי לבקש כלל מציפורי להגיב לטענות הערעור.

לפני כשלוש וחצי שנים פרסם ציפורי פוסט בפייסבוק שבו התייחס להפגנות שנערכו בסמוך לביתו של היועץ המשפטי לממשלה דאז, אביחי מנדלבליט, בקריאה להעמיד את נתניהו לדין. ציפורי כתב על "ההפגנות של פעילי השמאל הקיצוני אלדד יניב וחנה קים", טען כי היה צריך "לשלוח את השניים לחקירה באזהרה על הסתה והמרדה פרועה" וכן טען כי השניים "נקראים בטעות 'פעילים חברתיים', למרות שאין להם שום קשר לפעילות חברתית אלא רק לפעילות פוליטית קיצונית בשמה של הקרן החדשה לישראל".

בעקבות הפוסט הגישה קים תביעת דיבה בסך כ-140 אלף שקלים נגד ציפורי. באמצעות עו"ד שחר בן-מאיר טענה קים כי היא אינה "פעילת שמאל קיצוני" וכי אין כל קשר בין ההפגנות לבין הקרן החדשה לישראל. ציפורי טען להגנתו, באמצעות עו"ד אוהד מחרז, כי התביעה נגדו היא תביעת השתקה, וכי בסך הכל הביע דעה על בסיס תשתית עובדתית כך שעומדות לו ההגנות הקבועות בחוק איסור לשון הרע.

באוגוסט האחרון דחה השופט אילן רונן את התביעה והטיל על קים לשלם לציפורי 25 אלף שקלים הוצאות משפט. על פסק-הדין הזה ערערה קים. השופטת שרה דותן החליטה לדחות את הערעור מבלי לבקש את תגובת ציפורי.

"סבורה אני שלא נפלה שגיאה בהחלטת בית משפט קמא, לפיה אין לראות את הפרסום לעיל, על ארבעת אמירותיו כפרסום לשון הרע", כתבה שופטת דותן, "[...] ואין בטענות המערערת כדי להכריע כי נפל משגה בסיווג הפרסום כהבעת דעה על פעילותה הציבורית של המערערת".

עוד קבעה השופטת כי אין בפרסום כל רמיזה לכך שקים קיבלה תמורה עבור המחאות שבהן השתתפה, והאדם הסביר מבין שמדובר בהבעת דעה על פעילותה. לאחר שאישררה חלקים נוספים בפסק-הדין של השלום, קבעה השופטת דותן כי לא תתערב גם בהיקף ההוצאות שהטיל על קים.

כיוון שלא נדרשה תגובת ציפורי לערעור, לא הוטלו על קים הוצאות נוספות.

54132-10-22
31504-10-19

להורדת הקובץ (PDF, 649KB)