היום מקדיש בן כספית את פתח טורו להתנערות כביכול מהניסיון של הליכוד לצייר את גנץ כלוקה במחלת נפש, אבל על הדרך עושה משהו חמור יותר: "בשבועות האחרונים הגיע אלי מידע שלפיו גנץ טופל על-ידי פסיכולוגית ברמת-השרון. על-פי המידע, מדובר בטיפולים סדירים שהתקיימו במשך שנתיים או שלוש שנים ברציפות, לאחר שחרורו מצה"ל", כותב כספית.

"שמה של הפסיכולוגית, אשת מקצוע מוכרת, שמור במערכת. על-פי המידע, מדובר בטיפול פסיכולוגי אישי, שכלל גם מרשמים לתרופות. מטה גנץ בתגובה: 'מר גנץ מעולם לא טופל בפרוצדורה שציינת. מדובר בשקר גס, בוטה וחמור, שגורמים פוליטיים מנסים להזינו כפי שעשו במקרים אחרים ונתבעו מיידית בגין שקרים אלו. הפסיכולוגית האמורה היא יועצת ארגונית וככזו ליוותה עניינים עסקיים וארגוניים'".

הבעיה בטור של כספית היא לא הסטנדרטים העיתונאיים (מציגים קביעה, מולה הכחשה, ותעשו עם זה מה שאתם רוצים. אגב, המשך הטור מוקדש לתחקיר אמיץ: כספית גלש באתר האינטרנט של הפסיכולוגית), אלא הנחות היסוד הדוחות הבלועות בו, שלפיהן טיפול פסיכולוגי או תרופות פסיכיאטריות הן דבר מה שיש להתבייש בו ואף פוסלות אדם מלשמש בתפקיד ציבורי. הלו כספית – מה נסגר איתך? התגובה של כחול-לבן, כמובן, מגעילה באותו כיוון. הלו חבר'ה, מה הבעיה בללכת לפסיכולוג? אתם רצים לבחירות ב-2019, לא בימי הביניים.

אגב, חוץ מההבלחה הזו, שנראית בעיקר כמו חוסר איפוק אופייני של כספית מלפלוט החוצה את כל מה שדוחפים לו מקורותיו, הטור ניחן ביחס אמפתי וחנון לגנץ – הפוך מהגופרית שכספית הטיח בו לפני האיחוד עם יש-עתיד. ייתכן שמה שקרה הוא שבמפלגה של יאיר לפיד החליטו להפסיק לתדרך נגד השותף החדש שכפו על עצמם? נחכה לסרט התיעודי.