ביום ראשון האחרון שודרה ב"תוכנית חיסכון", התוכנית הכלכלית של חדשות 12 בהגשת קרן מרציאנו, כתבה ביקורתית ביותר על חברת מי עדן. לפי הכתבה, שהכין עמרי קרונלנד, חברת המים המינרליים פועלת ב"שיטת מצליח" ומאיימת לפנות להוצאה לפועל אם לקוחות שהתנתקו ממנה לא ישלמו לה חובות בגין אי-החזרת ציוד.

הממצאים בכתבה אכן מדאיגים, ובוודאי עניינו את הצופים הרבים של "תוכנית חיסכון" (365 אלף איש, לפי נתוני ועדת המדרוג). אולם פרט אחד נעדר מהדיווח: הקשר בין חדשות 12 למתחרה העיקרי של מי עדן בשוק המים המינרליים בישראל, חברת נביעות.

חדשות 12 נקראו עד לאחרונה "חברת החדשות", ולפני כן היו מוכרים כ"חדשות 2". החברה נרכשה לאחרונה על-ידי קשת 12, וכעת היא נמצאת בבעלות מלאה של הערוץ ובמימון מלא של בעליו. בעלי השליטה בקשת 12 הם בני משפחת ורטהיים, ששולטים בין היתר גם בחברה המרכזית למשקאות. למעשה, ההחזקה של משפחת ורטהיים בקשת מתבצעת על-ידי החברה המרכזית למשקאות. אחת מחברות הבת של החברה המרכזית למשקאות היא נביעות.

זו אינה הפעם הראשונה שחדשות 12 משדרת אייטם שמיטיב עם החברה המרכזית למשקאות. מוצר אחר של החברה, כנראה הפופולרי ביותר מבין כל מוצריה, הוא קוקה-קולה. בעבר דיווחנו באתר "העין השביעית" פעם אחר פעם כיצד בחברת החדשות נוטים להקל עם החברה: כשהתעלמו מבעיית הסוכר (פעמיים), כשהצניעו דיווח על קנס עתק שהושת על החברה; וכשהעלימו מידע על פערי המחירים בין שוק המשקאות הקלים בישראל למחירים ביתר מדינות ה-OECD. בעבר אף סייעו בהכנת סרטון לכבוד יום הולדתו של דובר החברה.

האם לא היה מקום לציין בפני הצופים את הקשר בין חברת החדשות למתחרה של מי עדן? דובר חדשות 12, אלון שני, מסר: "הכתבה ב'תוכנית חיסכון' עסקה בצבר יוצא דופן של תלונות צרכנים אשר התקבלו במועצה הישראלית לצרכנות בעת האחרונה, ועוסקות בטענות לחיובי יתר ולשירות לקוחות לקוי מצד חברת מי עדן. מערכת 'תוכנית חיסכון' פועלת על-פי סטנדרטים עיתונאיים, ואנו דוחים את הרמיזות המופרכות".