ב"ידיעות אחרונות" בדרך כלל נמנעים מלדווח על התרחשויות מתוככי עולם התקשורת, ובכל זאת נמצא הבוקר מקום בעמודי החדשות של העיתון לדיווח על בקשה לתביעה ייצוגית שהוגשה אתמול נגד "דה-מרקר" בגין פרסום סמוי. אלא שמהידיעה נעדרו פרטים מעוררי עניין בפני עצמם.

ב"ידיעות אחרונות" החליטו לא לציין כי לקבוצת התקשורת שלהם יש קשר ישיר לסוגיה. לא רק משום ש"ידיעות אחרונות" והזרוע המקוונת של הקבוצה, ynet, מובילים בשנים האחרונות מגמה של החדרת פרסום לתוכן המערכתי, אלא משום שעורכות-הדין שהגישו את הבקשה לתביעה נגד "דה-מרקר" הן אותן עורכות-דין שמנהלות תביעה ייצוגית באותו נושא מול אתר ynet.

למעשה, בבקשתן לתביעה ייצוגית נגד מוספים מסחריים ב"דה-מרקר", עורכות-הדין מעוניינות להחיל על העיתון הכלכלי מקבוצת "הארץ" את הסכם הפשרה שהגיעו אליו מול ynet. זאת, למרות שההסכם לא אושר עדיין על-ידי בית-המשפט.

עוד פרט מעניין, בעל נופך אירוני, הוא בחירתם של עורכי "ידיעות אחרונות" בכתבת שתדווח על ההליך שנפתח נגד "דה-מרקר": הקרדיט לידיעה לא ניתן לכתב משפטי, אלא דווקא לעיתונאית העוסקת בעצמה בתוכן שיווקי – שמה של חבצלת דמארי, החתומה על הידיעה, מופיע דרך קבע לצד ידיעות פרסום סמוי שנדפסות ב"ידיעות אחרונות".

"ידיעות אחרונות", 17.4.2018

"ידיעות אחרונות", 17.4.2018