האוליגרך מיכאל צ'רנוי הגיש תביעת דיבה בסך כ-700 אלף שקל נגד "כלכליסט". מכתב התביעה עולה כי עורכת "כלכליסט" גלית חמי שלחה בטעות לבא-כוחו של צ'רנוי מייל פנימי שבו הביעה נכונות להסיר את הכתבה משום ש"עשתה את שלה". על התביעה דווח לראשונה באתר News1.

בתחילת החודש פורסמה בעיתון "כלכליסט" כתבה תחת הכותרת "הנפקת החברים של צ'רנוי, גרסת הבלוקצ'יין". בכתבה, מאת דניאל ויינברג, נטען כי צ'רנוי מעורב במיזם של חברה בשם NKor, המבקשת להנפיק מטבע וירטואלי חדש. הכתבה עוטרה בתצלום של צ'רנוי לצד בת זוגו ניקול ראידמן, ובכיתובו אף נטען כי צ'רנוי "אישר את מעורבותו בחברה".

לאחר פרסום הכתבה, ובעקבות פנייה של באי-כוחו של צ'רנוי, הוסרה הגרסה המקוונת של הכתבה מאתר "כלכליסט" ופורסמה הבהרה בשמו של האוליגרך, שהכחיש את הדיווח באופן גורף. אך המחיקה וההבהרה לא מנעו את הגשת התביעה.

באמצעות עורכי-הדין ד"ר דפנה קפליוק, יבגני טרספוב ובר טננבאום ממשרד גולדפרב זליגמן ושות' תובע צ'רנוי 705,180 שקל מקבוצת "ידיעות אחרונות", מו"ל "כלכליסט" יואל אסתרון, העורכת גלית חמי, עורכת מדור "השוק" שבו פורסמה הכתבה, סופי שולמן, עורך אתר "כלכליסט" גבי קסלר, כתב העיתון דניאל ויינברג ועורך אתר ynet יון פדר. לדברי צ'רנוי, כל הטענות על אודותיו שהופיעו בכתבה הן "דברי שקר וכזב אשר נכתבו בזדון ובמטרה אחת ברורה – לפגוע במוניטין העסקי של התובע".

המייל של חמי, שנשלח בטעות לבא-כוח צ'רנוי (מתוך כתב התביעה)

לפי כתב התביעה, כבר ביום פרסום הכתבה שיגר בא-כוחו של צ'רנוי, עו"ד טרספוב, הכחשה נמרצת ודרישה להסיר את הכתבה. כעבור כמה שעות קיבל עו"ד טרספוב תשובה מהעורכת חמי, שכתבה: "מציעה להסיר את הכתבה מהאתר. את שלה היא ממילא כבר עשתה". תשובה זו נשלחה במקביל גם לאסתרון, שולמן וקסלר, ונראה כי רק בטעות נשלח עותק ממנה גם לבא-כוחו של צ'רנוי. כעבור שלוש דקות הגיע אל בא-כוחו של צ'רנוי מייל נוסף מחמי, הפעם בקשה למשוך את המייל הקודם.

בנוסף לפיצוי בסך מאות אלפי שקלים דורש צ'רנוי פרסום של פסק הדין שיינתן בתביעה במהדורה המודפסת והמקוונת של "כלכליסט", באתר ynet ובעמודי הפייסבוק והטוויטר של "כלכליסט".

טרם הוגש כתב הגנה.

46758-02-18

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 6.21MB)