מערכת "כלכליסט" מחקה מהרשת כתבה שהזכירה את האוליגרך מיכאל צ'רנוי אחרי שהתפרסמה בגיליון המודפס. "בלעדי: צ'רנוי מקדם הנפקת מטבע וירטואלי חדש", נכתב ביום ראשון בשער העיתון הכלכלי מקבוצת "ידיעות אחרונות", בהפניה לכתבה שקיבלה עמוד וחצי במדור "השוק". הכתבה פורסמה באותו בוקר גם באתר "כלכליסט", אך עד מהרה נמחקה ממנו בעקבות פנייה מטעם צ'רנוי.

הכתבה של העיתון הכלכלי עסקה במיזם של חברה בשם NKor, שאנשיה מנסים לגייס משקיעים כדי להנפיק מטבע וירטואלי חדש בהבטחה לרווחים מפתים. במערכת "כלכליסט" הסתמכו על פרסומים של אנשי המיזם ועל שיחות עמם כדי לקבוע שמדובר ב"מיזם עתיר שמות מוכרים", ונקבו בשמותיהם של "המיליארדר הרוסי-ישראלי מיכאל צ'רנוי" ואילן בן-דב, טייקון תקשורת ישראלי שירד מנכסיו (בן-דב אמר ל"כלכליסט" שהוא מכיר את ההנפקה אך לא מעורב בה). כותרת הכתבה כינתה את המיזם "הנפקת החברים של צ'רנוי, גרסת הביטקוין". לצדה נדפס תצלום של צ'רנוי עם אשתו, הידוענית ניקול ראידמן.

מנכ"ל החברה, אריק קליין (ששמו רק במקרה זהה לשמו של הנוכל המורשע מפרשת "מדבקת הפלא"), אמר ל"כלכליסט" כי הוא "לא יכול לאשר או להכחיש את המעורבות של צ'רנוי". אך מחבר הכתבה, דניאל ויינברג, ציין בפני הקוראים כי "צ'רנוי אישר ל'כלכליסט' את דבר מעורבותו בחברה" וכי אחד ממייסדי ושותפי NKor הוא אלישע בן-תמר, "מתורגמנו ויועצו הוותיק של צ'רנוי".

הפניית השער של "כלכליסט", 4.2.18

הפניית השער של "כלכליסט", 4.2.18

זמן לא רב לאחר פרסום הכתבה באתר "כלכליסט", היא נמחקה מהרשת. הסיבה לכך היא מכתב התרעה לפני תביעה שהוגש מטעמו של צ'רנוי, ובו נטען כי העובדות שנכתבו עליו שקריות.

למחרת פרסום הכתבה, ב"כלכליסט" פרסמו במהדורה המודפסת הבהרה בשם האוליגרך, שהכחיש את הדיווח באופן גורף. צ'רנוי, נכתב שם, "מכחיש בכל תוקף כל מעורבות בחברת NKor ו/או בפעילותה, בין במישרין ובין בעקיפין".

בנוסף צוין בשמו כי בניגוד למה שנכתב בעיתון, "צ'רנוי לא אישר ל'כלכליסט' או לכל אחד אחר כי הוא מעורב באופן כלשהו בחברה ו/או בפעילותה", וכי "כל שימוש בשמו ו/או של בת זוגו [ראידמן] בהקשר זה נעשה ללא אישור וללא ידיעה של מי מהם". לגבי היזם שהוצג בכתבה כ"מתורגמנו ויועצו הוותיק של צ'רנוי" מסר האוליגרך כי "אם לאלישע בן-תמר מעורבות כלשהי בחברה, הרי שזאת מעורבות עצמאית לחלוטין. כמו כן, בן-תמר אינו משמש כיועצו של צ'רנוי".

ב"כלכליסט" בחרו שלא להגיב לדברים.