בן-ציון סוקי, מקורבו של הרב יאשיהו פינטו, ישלם ל"וואלה" 20 אלף שקל בעקבות תביעת הדיבה שהגיש נגד אתר החדשות. שופט בית-משפט השלום בתל-אביב אילן רונן, שדן בתביעה, אישר לסוקי להפסיק את ניהולה אך הטיל עליו לשלם ל"וואלה" ולשאר הנתבעים עשרות אלפי שקלים עבור הוצאותיהם המשפטיות.

התביעה נגד "וואלה" אינה ההליך המשפטי הראשון שמנהל סוקי נגד כלי תקשורת שפרסם מידע שהציג אותו ואת הרב פינטו באור שלילי. לפני כשנתיים הגיש לבית-משפט אמריקאי תביעת השתקה נגד אילנה דיין וחברת קשת, ובה דרש לפסוק לו פיצויים אסטרונומיים בסך 100 מיליון דולר בגין תחקיר ששודר בתוכנית "עובדה". התביעה נדחתה על הסף בחודש ינואר השנה.

את התביעה נגד "וואלה" הגיש סוקי בקיץ 2015, בעקבות סדרת כתבות שפרסם כתב האתר דאז יוסי אלי, שעבר מאז לחברת החדשות של ערוץ 10. סוקי, שתואר בכתבות כאיש עסקים כושל וכ"מסבך סדרתי של אנשי עסקים", לא הסתפק בתהגשת תביעה נגד העיתונאי ונגד האתר – ותבע גם את בעל השליטה ב"וואלה" שאול אלוביץ', את בנו אור אלוביץ', דירקטור בחברה, את המנכ"ל אילן ישועה ואת העורך הראשי לשעבר גדי להב.

מלבדם תבע סוקי גם שני שותפים שלו לשעבר שהוזכרו בכתבותיו של אלי – נסים ביטון ומיכאל (מישל) אבידן, שלטענתו עמדו מאחורי הפרסומים – ואת תומר שוחט, שאותו הגדיר כ"יריב אישי, עסקי ומשפטי" שלו. הוא דרש מבית-המשפט לפסוק לו פיצויים בסך כולל של שני מיליון שקל.

לאחרונה, לאחר שהפסיד בתביעה אחרת ונדרש לשלם לביטון ולאבידן למעלה מ-16 מיליון שקל (פסיקה שעליה ערער לבית-המשפט העליון), פנה סוקי לבית-המשפט וביקש להפסיק את ניהול התביעה שהגיש בעקבות הפרסומים ב"וואלה". כל הנתבעים בתיק ביקשו מבית-המשפט לדחות את בקשתו ולהמשיך לנהל את המשפט, או לחלופין לאשר את הפסקתו ולאלץ את סוקי לכסות את הוצאותיהם המשפטיות. השופט רונן בחר בחלופה השנייה.

בשנה שעברה, בעקבות בקשות שהגישו הנתבעים, הורה בית-המשפט לסוקי להפקיד מראש 70 אלף שקל כדי לכסות את הוצאות המשפט של הנתבעים אם וכאשר יעלה הצורך בכך. לאחרונה אמנם ביקש סוקי לקבל את כל כספו בחזרה, אך לפי החלטת השופט – רוב הסכום שהפקיד, 60 אלף שקל, יועבר לנתבעים: 20 אלף שקל ל"וואלה", 20 אלף שקל לשותפיו לשעבר ביטון ואבידן, ו-20 אלף שקל ל"יריבו" תומר שוחט.

"אמנם הבקשה להפסקת התביעה הוגשה ומתבררת בשלב מוקדם, יחסית, של ההתדיינות, אך לא ניתן להתעלם מהמשאבים הרבים שהושקעו על-ידי הצדדים עד לשלב זה", נימק השופט את ההחלטה. "במצב זה עומד לו לתובע לרועץ סכום התביעה הגבוה, סכום אשר נוכח הסיכון שהציב בפני הנתבעים גם חייב השקעת משאבים מתאימה".

60 אלף השקלים שישלם סוקי לנתבעים מתווספים ל-12 אלף שקל שכבר שילם לנתבעים שוחט ואבידן בשלב מוקדם יותר של ההליך, ול-25 אלף שקל ששילם כאגרת בית-משפט – סכום שלפי החלטת השופט לא יוחזר לו. בסך הכל הפסיד בן-ציון סוקי בהליך זה קרוב למאה אלף שקל, לא כולל שכר טרחתם של עורכי-דינו.

31978-06-15

לקריאת פסק הדין

להורדת הקובץ (PDF, 276KB)