שרת התרבות מירי רגב הסכימה למשוך תביעה בסך 330 אלף שקל שהגישה נגד אזרח אשר קילל אותה, תמורת התנצלותו. על הפרשה דווח לראשונה באתר "אייס". האפשרות שהתביעה תסתיים בפשרה שבמרכזה התנצלות בלא תשלום פיצויים הסתמנה כבר בחודש מרץ השנה, במהלך דיון מקדים שנערך בבית-משפט השלום בחיפה.

לפני למעלה משנתיים הגישה רגב, אז עדיין חברת-כנסת מן השורה, תביעה נגד אזרח בשם גילי גולן, שגידף אותה מעל עמוד הפייסבוק שלה וכתב עליה, בין היתר "זונה עם פה ג'ורה". רגב פנתה למשטרה בתלונה על העלבת עובד ציבור, וגולן אף זומן לחקירה בעניין. בהמשך הדרך פנתה ח"כ רגב לאפיק האזרחי. היא דרשה מגולן, באמצעות עו"ד יניב לנקרי, פיצוי בסך 330 אלף שקל בגין הוצאת דיבה.

גולן, באמצעות עורכי-הדין אורון שורץ, יוגב נרקיס ודורית בלר דה-בר, טען להגנתו כי התביעה שהגישה נגדו רגב אינה אלא תביעת השתקה וכי אין מקום לחייבו בפיצוי. במקביל הגיש תביעה נגדית, אף היא על סך 330 אלף שקל, בטענה כי רגב חשפה את זהותו ובכך הביאה למצב שבו פורסמו איומים על חייו.

השרה רגב ביקשה מבית-המשפט למחוק על הסף את התביעה שכנגד שהגיש גולן וטענה כי חסינותה הפרלמנטרית מונעת מגולן לתבוע אותה. בית-משפט השלום דחה טענה זו, וסירב למחוק את התביעה על הסף. השרה רגב ערערה על קביעה זו, אך בית-המשפט המחוזי דחה את הערעור וקבע כי חסינותה הפרלמנטרית אינה עילה לדחות על הסף את התביעה של גולן נגדה. בשל כך נאלצה רגב להגיש כתב הגנה ולהתכונן למשפט.

בדיון שנערך בחודש מרץ השנה הסכימו הצדדים להצעת בית-המשפט והודיעו כי ינהלו משא-ומתן בניסיון להגיע לפשרה מוסכמת. במהלך הדיון הובהר כי הפשרה צפויה לכלול התנצלות מטעם גולן בפני השרה רגב על הטקסט שכתב, ואילו רגב תגנה את האיומים שספג גולן.

הבוקר הגישו הצדדים לבית-המשפט פשרה במתכונת זו. במסגרת הפשרה הביע גולן "התנצלות כנה כלפי השרה רגב עקב דבריו הבוטים אשר פגעו בה ובמעמדה". מנגד הודיעה השרה רגב כי היא "מתנגדת לכל אקט של אלימות באשר היא – וקוראת לגינויה". עוד הוסיפה השרה כי "ככל שהופנתה אלימות כנגד התובע - אין לשרה רגב אלא לגנות אותה פרטנית".

הצדדים ביקשו מבית-המשפט לתת להסכם הפשרה תוקף של פסק-דין ולדחות את שתי התביעות הדדית, בלא חיוב בהוצאות.

2291-09-14
29466-01-15

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 62KB)