פשרה מסתמנת בתביעה שהגישה השרה מירי רגב נגד אזרח שגידף אותה בעמוד הפייסבוק שלה. בדיון שנערך היום בלא נוכחותה של רגב סוכם כי הצדדים ינהלו משא ומתן לקראת פשרה.

לפני כשנה וחצי פנתה לבית-המשפט השרה רגב, אז עדיין חברת-כנסת בלבד, בתביעת דיבה נגד האזרח גילי גולן, שגידף אותה מעל עמוד הפייסבוק שלה וקרא לה, בין היתר "זונה עם פה ג'ורה". רגב פנתה למשטרה בתלונה על העלבת עובד ציבור, וגולן אף זומן לחקירה. בהמשך דרשה השרה מגולן, באמצעות עו"ד יניב לנקרי, פיצוי בסך 330 אלף שקל.

גולן, באמצעות עורכי-הדין אורון שורץ, יוגב נרקיס ודורית בלר דה-בר, טען מנגד כי מדובר בתביעת השתקה וכי אין מקום לחייבו בפיצוי. במקביל הגיש תביעה נגדית, אף היא על סך 330 אלף שקל, בטענה כי רגב חשפה את זהותו ובכך הביאה למצב שבו פורסמו איומים על חייו.

השרה רגב ביקשה מבית-המשפט למחוק על הסף את התביעה שכנגד שהגיש גולן וטענה כי חסינותה הפרלמנטרית מונעת מגולן לתבוע אותה. בית-משפט השלום דחה טענה זו, וסירב למחוק את התביעה על הסף. השרה רגב ערערה על קביעה זו, אך בית-המשפט המחוזי דחה את הערעור וקבע כי חסינותה הפרלמנטרית אינה עילה לדחות על הסף את התביעה של גולן נגדה. בשל כך נאלצה רגב להגיש כתב הגנה ולהתכונן למשפט.

הבוקר, בדיון מקדים שנערך בבית-משפט השלום בחיפה, הסכימו הצדדים להצעת בית-המשפט והודיעו כי בשבועות הקרובים ינהלו משא-ומתן בניסיון להגיע לפשרה מוסכמת. על פי פרוטוקול הדיון, הפשרה צפויה לכלול התנצלות מטעם גולן בפני השרה רגב על הטקסט שכתב, ואילו רגב תגנה את האיומים שספג גולן.

2291-09-14