התפתחות בפרשת זהותו האסורה לפרסום מחמת צנזורה, של איש עסקים מצליח בעל עבר שלא ניתן לספר עליו מחמת צנזורה. סיפורו האישי של האיש התפרסם בעבר בהרחבה בעיתונים ובטלוויזיה, אך ללא ציון שמו. ההתפתחות החלה לפני כחודשיים בעקבות הוראה חד-משמעית של הצנזורית הצבאית אריאלה בן-אברהם, ולפיה אין לפרסם מידע העשוי לתרום לזיהויו של איש העסקים המקושר – זאת אף שזהותו התפרסמה ברשתות החברתיות ובבלוגוספירה.

בסוף חודש נובמבר האחרון, בכנס בנושא לוביסטים שנערך במכון הישראלי לדמוקרטיה, העלה ח"כ מיקי רוזנטל את סיפורו של איש העסקים ששמו אסור בפרסום. ההתבטאות עוררה מחדש את העיסוק בעברו של האיש, שעמד בעבר במרכזם של תחקירים עיתונאיים שהתפרסמו ללא ציון שמו: עיתונאים וגולשים החלו לדון בסוגיה ברשתות החברתיות, והיא זכתה לפרסום גם בבימות עיתונאיות מרכזיות דוגמת "ידיעות אחרונות" ומהדורת החדשות של ערוץ 2.

אחד מכלי התקשורת שעסקו בסוגיה הוא "גלובס". באתר היומון הכלכלי פורסמה ידיעה בחתימתו של הכתב גור מגידו, שבה הובאו פרטים על השיח הער בנוגע לחיסיון שהוטל על זהותו של איש העסקים. בכתבה לא צוינו שמו ומשלח ידו של האיש, אך צוין שמו של אתר אינטרנט שבו פורסמו הפרטים. זמן לא רב לאחר הפרסום הוסרה הכתבה מהאתר בהוראת הצנזורה.

אף שככל הידוע איש העסקים אינו ממלא כיום תפקיד ממלכתי כלשהו במי מגופי המדינה של ישראל או רוסיה, ואף שעברו כשלושים שנה מאז היה מעורב לכאורה בעבודתם של הגופים הללו, הצנזורה אסרה על פרסום זהותו באופן גורף.