כל אתרי החדשות בישראל, למעט שניים, דיווחו היום בשעות אחר הצהריים בכותרותיהם הראשיות על פסיקת בית-הדין לעבודה לטובת מני נפתלי, אב-הבית לשעבר בבית ראש הממשלה נתניהו, בתביעה שהגיש בגין התנהלות פוגענית נגדו מצדה של שרה נתניהו. שני אתרי החדשות היחידים שנמנעו מלדווח על הפסיקה בכותרתם הראשית היו "ישראל היום", הנחשב לביטאון רשמי של משפחת נתניהו, ואתר ynet, שמוביל קו הפוך, שהגיע לשיאו בשבועות שלקראת לבחירות האחרונות לכנסת בקמפיין תקשורתי נטול מעצורים נגד נתניהו ובעד יריבו יצחק הרצוג.

היום בסביבות השעה 14:30 שיגרה דוברות בתי-המשפט לכלי התקשורת השונים את פסק הדין שניתן בעניינו של מני נפתלי. כעבור רבע שעה כבר עלה אתר "נענע10" עם כותרת ראשית על הפסיקה. עד השעה שלוש הצטרפו האתרים "הארץ", "mako" ו"וואלה" עם כותרות ראשיות משלהם. עד השעה 15:15 הצטרפו גם האתרים "מעריב" ו-nrg, שכמו "ישראל היום", גם הוא בבעלות משפחתו של שלדון אדלסון, עם כותרות ראשיות על פסיקת בית-הדין.

בנוגע ל"וואלה" ראוי להזכיר כי האתר עמד לאחרונה במוקד כתבת תחקיר של גידי וייץ במוסף "הארץ" ולפיה הוא מצניע דרך קבע פרסומים לא נוחים לרעיית ראש הממשלה. גם אחרי פרסום כתבת התחקיר ב"הארץ" המשיך "וואלה" בהצנעת ידיעות הנוגעות לרעיית ראש הממשלה. אך היום האתר דיווח ובבולטות על פסק הדין, כולל הדגשת חלקה של שרה נתניהו בפסיקת השופטים.

כותרות ראשיות על פסיקת בית-הדין לעבודה לטובת מני נפתלי, 10.2.2016

אתר "ישראל היום" עלה לראשונה עם כותרת בדף הבית שלו על פסיקת בית-הדין רק בשעה 17:30, כשלוש שעות לאחר מתן פסק הדין וכשמרבית האתרים האחרים כבר עברו לטפל בכותרתם הראשית בעניינים אחרים. במקום להקדיש את הכותרת הראשית לפסיקת בית-הדין לטובת נפתלי, הכותרת הראשית באתר "ישראל היום" הוקדשה ל"פשרה בפיצוי ניצולי השואה מהולנד" ולסרטון נוסף שיצא מאיראן ובו נראים חיילים אמריקאים מושפלים. זאת ועוד: בשונה מיתר האתרים שנמנו לעיל, גם כשהידיעה על פסיקת בית-הדין לטובת נפתלי ונגד ראש הממשלה ורעייתו סוף-סוף פורסמה באתר, היא לא מוקמה במשבצת הכותרת הראשית, ונוסח ההפניה כלל לא הזכיר את רעיית ראש הממשלה ואף לא את נתניהו בשמו.

דף הבית של "ישראל היום", 10.2.2016. עלה באיחור עם ידיעה על פסק הדין של מני נפתלי, ובלי להזכיר את השם "נתניהו"

דף הבית של "ישראל היום", 10.2.2016. עלה באיחור עם ידיעה על פסק הדין של מני נפתלי, ובלי להזכיר את השם "נתניהו"

הזרוע המקוונת של "ישראל היום" ידועה כנכה ומוגבלת, אטית ומקרטעת, אולם כשהכתבים והעורכים באתר רוצים, הם יודעים לשנס מותניים ולהביא חדשות משפטיות לכותרת הראשית במהירות רבה. ממש הבוקר, לדוגמה, מעט לפני השעה 09:30, ניתן גזר דינו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בפרשת שיבוש הליכי המשפט. כבר בשעה 9:45 תפסה הידיעה על גורלו של אולמרט את הכותרת הראשית באתר "ישראל היום".

ההחלטות העריכתיות שקיבלו במהלך היום באתר ynet מעניינות גם הן. בשעות הבוקר, במקביל לכותרת הזריזה שעלתה באתר "ישראל היום" ובאתרים אחרים על גזר הדין של אולמרט, העלה גם אתר ynet ידיעה על ראש הממשלה לשעבר, ובניגוד למנהגו אף שיבץ אותה בכותרתו הראשית.

בשעות אחר-הצהריים, עם היוודע פסק הדין בעניין נפתלי ובני הזוג נתניהו, פירסם אתר ynet ידיעה על כך יחד עם האתרים האחרים, בשעה שלוש, אולם בניגוד להם התעקש לשמור את הכותרת הראשית לנושאים אחרים, ובהם מלחמת האזרחים בסוריה, השפלתם של חיילים אמריקאים על-ידי איראן ויום השנה לאסון המסוקים. זאת ועוד: הכותרת בידיעה שעלתה תחילה, בנוסח "מני נפתלי זכה בתביעה נגד רה"מ", שונתה בתוך כמה דקות ל"זכייה חלקית לנפתלי בתביעה נגד רה"מ", וכעבור כשעה שונתה שוב וקראה: "זכייה לנפתלי בתביעה נגד משרד רה"מ".

זיגזגים בכותרות הלא ראשיות של אתר ynet

זו אינה הפעם הראשונה, מאז הבחירות האחרונות לכנסת, שאתר ynet מפגין יחס למעלה מהוגן כלפי ראש הממשלה ורעייתו. דומה כי עם היוודע תוצאות הבחירות, שונו בבת אחת ההוראות לעורכי האתר.

כך, לדוגמה, במאי אשתקד, כששרה נתניהו העידה בבית-הדין לעבודה, היה ynet האתר היחיד מבין אתרי החדשות המרכזיים שנמנע מלדווח על כך בכותרתו הראשית.

ב-28 בדצמבר האחרון, כשבחדשות ערוץ 2 דיווחו כי משפחת נתניהו ביקשה כי המדינה תממן את המזון לכלבת המשפחה, עלה דיווח על כך באתר ynet, אולם הרחק מהחלק העליון של דף הבית. כמה ימים אחר-כך, ב-31 בדצמבר, כששרה נתניהו נחקרה במשך כחמש שעות במשטרה, ב-ynet בחרו שלא לדווח על כך בכותרתם הראשית. עוד כמה ימים חלפו, וכשנתניהו נחקרה בשנית במשטרה, שוב לא הגיע הדיווח על כך לכותרת הראשית של האתר.

לא כך נהג האתר לפני הבחירות, אז דיווח בבולטות רבה על כל מעידה של משפחת נתניהו, כמו גם על האשמותיו של אב-הבית במעון ראש הממשלה, מני נפתלי.

ynet, כותרת ראשית, 25.1.15 (צילום מסך)

ynet, כותרת ראשית, 25.1.15 (צילום מסך)

ynet חדשות תוכן ועדכונים - ידיעות אחרונות 2015-05-11 11-04-50

ynet, כותרת ראשית, 18.2.15 (צילום מסך)