מי שגלש אתמול בשעות אחר הצהריים לאתרי החדשות המרכזיים בישראל לא היה יכול שלא להבחין כי רק אתר מרכזי אחד, ynet מבית "ידיעות אחרונות", נמנע מלדווח בכותרתו הראשית על העדות שמסרה שרה נתניהו בבית-הדין לעבודה בירושלים במסגרת תביעתו של אב-הבית לשעבר במעון ראש הממשלה, מני נפתלי.

האתרים "וואלה", נענע10, "מעריב", mako, "הארץ" ו-nrg דיווחו כולם בכותרותיהם הראשיות על עדותה של רעיית ראש הממשלה, אולם בדף הבית של ynet הגיעה ההפניה לדיווח על העדות עד לכותרת השנייה בחשיבותה בלבד, וזאת בשעה שהכותרת הראשית נשמרה לדיווח על התפתחויות בקרבות ארגוני הפשע בישראל.

ynet, דף הבית, 11.5.15

ynet, דף הבית, 10.5.15

הכותרות הראשיות בדפי הבית של אתרי החדשות, 10.5.15

גם בשבוע שעבר בלט אתר ynet, כשהצניע דיון מתוקשר במשפטו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. אלא שבעוד שאולמרט נחשב לאחד מידידי המערכת, וזכה מ-ynet ו"ידיעות אחרונות" לאורך השנים ליחס מלטף ומגונן, רעיית ראש הממשלה ספגה ביקורת רבה מכלי התקשורת שבקבוצת "ידיעות אחרונות" לאורך השנים.

אדם זר, שאינו מכיר את תולדות היחסים בין קבוצת "ידיעות אחרונות" למשפחת נתניהו מחד ולאולמרט מאידך, היה עשוי לחשוב שאתר ynet פשוט מקפיד שלא לדווח בהבלטה על דיונים משפטיים המערבים את ראשי המדינה ומשפחותיהם. אולם בעלי זיכרון ארוך יותר יודעים כי רק לפני חודשים אחדים, לפני נצחון נתניהו בבחירות, הקדיש אתר ynet כותרות ראשיות לטענות של נפתלי.

סיבה אפשרית להצנעת הפרק הנוכחי בתביעת נפתלי יכולה להיות תוכן עדותה של נתניהו: אשת ראש הממשלה חזרה שוב ושוב על הטענה שלפיה נפתלי נשלח "להפיל ראש ממשלה בעזרת גורם תקשורתי חזק מאוד", כשהיא מכוונת לקבוצת "ידיעות אחרונות". את ארנון (נוני) מוזס, העומד בראש הקבוצה, השוותה לדמות מספרי הארי פוטר, של ארכי-נבל שאסור לומר את שמו.

ynet, כותרת ראשית, 25.1.15 (צילום מסך)

ynet, כותרת ראשית, 25.1.15 (צילום מסך)

ynet חדשות תוכן ועדכונים - ידיעות אחרונות 2015-05-11 11-04-50

ynet, כותרת ראשית, 18.2.15 (צילום מסך)