שיתוף הפעולה הכלכלי והתוכני בין קבוצת "ידיעות אחרונות" לקק"ל נמשך. שלושה שבועות לאחר שמכרו ראשי "ידיעות אחרונות" את רוב תוכני מוסף הנופש והטיולים לרשות הטבע והגנים, מגיש העיתון לקוראיו גיליון נוסף שרוב תכניו קשורים לגוף חיצוני שלו הסכם שיתוף פעולה כלכלי ותוכני עם "ידיעות אחרונות", או שסופקו מידיו – הקרן הקיימת לישראל.

שער מוסף "מסלול" של "ידיעות אחרונות", 5.5.14

שער מוסף "מסלול" של "ידיעות אחרונות", 5.5.14

בחודש שעבר חשף רביב דרוקר בתוכנית "המקור" כי ההיקף הכספי של שיתוף הפעולה בין "ידיעות אחרונות" לקק"ל עומד על כ-5 מיליון שקל. ב"העין השביעית" נחשף לאחרונה כי במסגרת שיתוף הפעולה עם רשות הטבע והגנים הסכימו ב"ידיעות אחרונות" לשלב במוספי "מסלול" תוכן שיווקי המוצג כתוכן מערכתי בעלות של כ-1.9 מיליון שקל לחמש שנים. בקק"ל לא הסכימו למסור ל"העין השביעית" כמה שולם עבור החדרת התכנים למוסף, אך לא הכחישו כי הדבר נעשה במסגרת הסכם שיתוף הפעולה שנחשף ב"המקור".

גיליון חגיגי של "מסלול", שחולק היום (5.5.14) למנויים לרגל יום העצמאות, מוקדש ברובו להמלצות על בילויים באתרי קק"ל. מבין 40 עמודי המוסף, 23.5 מוקדשים לתכנים המשרתים את צרכיה של הקרן הקיימת לישראל, לצד חמישה עמודים של מודעות מטעמה. נוסף להמלצות לא-חתומות על מסלולי טיול, שבהן מודגש בפני הקוראים כי האתרים מתוחזקים על-ידי קק"ל במימון ידידי קק"ל, כולל המוסף גם עמוד שבו "מפורסמים מספרים על היער שלהם", כפולת תצלומים חגיגית ("הגשמת החלום הציוני בתמונות של צלמי קק"ל") וידיעה שיווקית בחתימת מרים קוץ ("היער האינטראקטיבי").

על השער נכתב בפונט בינוני: "בשיתוף קק"ל". סמליל הקרן הקיימת לישראל שובץ ברוב כתבות המוסף, אך לקוראים לא הוסבר דבר בנוגע למהותו של שיתוף הפעולה בין העיתון לארגון המשלם לו מיליוני שקלים. בכפולת האמצע מוגשת לקוראים, על נייר חלק, עבה ואיכותי מהרגיל, "המפה של המדינה" – מפה של אתרי קק"ל ברחבי ישראל.

קק"ל: "ידיעות אחרונות" יזמו את שיתוף הפעולה

אורית כהן, דוברת קק"ל, התבקשה אתמול להסביר מה עומד מאחורי המוסף הממותג, אך בחרה שלא להתייחס לתכניו ולסכום ששולם עבור שילובם והצגתם כתוכן מערכתי. הדוברת בחרה גם שלא להתייחס לקיומן של ידיעות שיווקיות המשרתות את קק"ל ואת העומד בראשה, היו"ר אפי שטנצלר, ומתפרסמות בעמודי החדשות של "ידיעות אחרונות" בחתימת כתבי העיתון.

במקום זאת מסרה ל"העין השביעית" את התגובה הבאה: "פרויקט 'גיבורי הסביבה של ישראל' הוא פרויקט לאומי שקבוצת 'ידיעות אחרונות' הגתה ויזמה במטרה לקדם את נושאי איכות הסביבה לסדר היום הציבורי. במסגרת הפרויקט הוזמן הציבור להעלות על נס את תרומתם של אזרחים לקידום נושאים סביבתיים על מנת שמתוכם ייבחרו ויזוכו בפרס אלה הראויים לתואר 'גיבורי הסביבה של ישראל'.

"במהלך חודשי קיומו של הפרויקט שלח הציבור, מכל הגילים ומכל המגזרים, אלפי מועמדויות מלוות בסיפורים מרתקים על אודות עשייתם הסביבתית של אזרחים אלמונים מהשורה. מבין 20 המועמדים המצטיינים שנבחרו כבר על-ידי ועדה ציבורית, ייבחרו בחודש הבא אלה שיוכתרו כ'גיבורי הסביבה של ישראל'.

"קבוצת 'ידיעות אחרונות' היתה זו שהזמינה את קק"ל, כארגון מוביל בישראל ובעולם בתחומי הקיימות ואיכות הסביבה, לפרוש את חסותה על הפרויקט ולממן את הפרסום המסחרי המלווה אותו. קק"ל נרתמה בשמחה, מתוך הכרה בחשיבות הלאומית של הפרויקט, שבמסגרתו הופכים המתנדבים השונים והעוסקים בתחום הקיימות לגיבורי התרבות של המדינה. כנותנת חסות מממנת קק"ל כמובן אך ורק את הפרסום של הפרויקט באמצעות מודעות, באנרים וכלים פרסומיים נוספים. תוכן הכתבות המלוות את הפרויקט הינו כמובן באחריות בלעדית של עורכי וכתבי קבוצת 'ידיעות אחרונות' ועל דעתם בלבד".

ב"ידיעות אחרונות" בחרו שלא להגיב.