עובדי "מקור ראשון" קיימו היום הצבעה לצורך קביעת עמדתם בנוגע לעתיד החברה שמעסיקה אותם, המצויה בימים אלה בהקפאת הליכים. העובדים נדרשו להכריע בין תמיכה בהקפאת החברה לבין תמיכה בפירוקה, ומסתמן כי יש רוב לאפשרות ההקפאה.

"מקור ראשון" (צילום: "העין השביעית")

"מקור ראשון" (צילום: "העין השביעית")

אתמול התבשרו 54 מעובדי "מקור ראשון" על הוצאתם לחופשה ללא תשלום עד להודעה חדשה, וזאת במסגרת סיכומים שאליהם הגיעו הנאמן מטעם בית-המשפט, רואה-החשבון חן ברדיצ'ב; באי-כוחן של החברות שבשליטת שלמה בן-צבי, המצויות בהקפאת הליכים, וכן באי-כוחה של חברת תכלת-תקשורת, שבשליטת משפחתו של בן-צבי, שהתחייבה להזרים שני מיליון שקל למימון הוצאות העיתונים בתקופת ההקפאה.

בעוד שעובדי "מעריב" נלחמים בהסכמות הללו והגישו בקשה לבית-המשפט בדרישה לבטלן ולהקפיא את הפיטורים, התבקשו עובדי "מקור ראשון" להכריע באשר לעמדתם בשאלה במה הם תומכים – הקפאת החברה או פירוקה.

הובהר לעובדים כי פירוק החברה יקשה על הקמתו מחדש של העיתון בעתיד, אולם במצב כזה הסיכוי שלהם לקבל את הכספים המגיעים להם גבוה יותר. מנגד, כך נמסר לעובדים, הקפאת החברה המוציאה לאור את "מקור ראשון" פירושה דחייה ניכרת בקבלת הפיצויים המגיעים להם, ומתן אמון בנאמן ברדיצ'ב, שייצג את העובדים במשא-ומתן שיקיים בעתיד עם רוכשים פוטנציאליים.