בפייסבוק לא מסתפקים בכך שתסתכלו על המודעות באתר, הם מעוניינים שתדברו איתן. האתר "אד אייג'" מדווח כי הרשת החברתית הפופולרית השיקה כלי פרסומי חדש מבית-היוצר של סוכנות הפרסום ליאו ברנט, שייקרא, בפשטות "תגובה" (Comment).

הכלי הפרסומי החדש ישתמש בתגובותיהם של גולשים כדי לדמות "פרסום מפה לאוזן", כלומר, פרסום המתחזה להיות ממקור "תמים" שאינו קשור לחברה המפרסמת. זאת, באמצעות הצגתם של תמונות, סרטונים וטקסטים בלוויית הזמנה לענות על שאלות או לחלוק אנקדוטות אישיות. לאחר מכן יוכלו החברות להפיץ את תגובותיהם של הגולשים בצירוף פרסומת, וכך ליצור תוכן שיהיה רלבנטי יותר עבור חבריהם של המגיבים.

facbook_280611_377

כך לדוגמה חברת הביטוח אולסטרס תפיץ סרטון וידיאו שבו יוצגו ילדים ההורסים את חלקה הפנימי של מכונית, ותבקש מהגולשים לספר על הדבר הנורא ביותר שילדיהם עוללו למכונית. "בשונה מסוגי פרסום אחרים, אנחנו לא אומרים לאנשים מה לחשוב על המותג", אמר מנהל תחום החדשנות של חברת ליאו ברנט ל"אד אייג'", "אנחנו רק מבקשים מהם להשתתף בשיחה".

הכלי הפרסומי החדש הוא תוצאה של אתגר שהציבה פייסבוק בפני חברות פרסום: למצוא דרכים חדשות שבהן יוכלו לרתום אליהן את משתמשי הרשת החברתית. העובדה כי הכלי הפרסומי מציג חסמים נמוכים להשתתפות גולשים ומאפשר לחברות חשיפה ללא תשלום בדף העדכונים יוצרת פוטנציאל רווחי רב.