09.08.2020
הרשימה המשותפת רסס - הכל
13.03.2020
05.03.2020
העיתונאים שיתפו פעולה עם קמפיין הדה-לגיטימציה של הליכוד
קמפיין "ביבי או טיבי" של הליכוד לא היה יכול להצליח ללא תמיכת התקשורת • העיתונאים אפשרו לדוברי הליכוד לחזור שוב ושוב, באופן ישיר או במשתמע, על מסר הדה-לגיטימציה לנבחרי הציבור ולמצביעים הערבים, ונמנעו כמעט לחלוטין מלאתגר אותו • הנתון: רק שישה ראיונות מתוך 47 כללו התייחסות ביקורתית • "נוכחים נפקדים", בשיתוף עמותת סיכוי
02.03.2020
סיכום סיקור בחירות 2020: התקשורת הישראלית לא מתעניינת בעמדות נבחרי הציבור הערבים
זאת למרות שהרשימה-המשותפת צפויה להיות השלישית בגודלה ועשויה להכריע את גורל הבחירות • הזינוק בסיקור לעומת המערכות הקודמות: בגלל הדהוד קמפיין הדה-לגיטימציה של הליכוד ומפלגות אחרות • גם כשמדברים על החברה הערבית ונציגיה - בשיחה משתתפים בדרך-כלל יהודים בלבד • "נוכחים נפקדים", בשיתוף סיכוי
27.02.2020
23.02.2020
20.02.2020
בחירות 2020: זינוק בהיקף סיקור הרשימה-המשותפת
30% מהסיקור הפוליטי כלל עיסוק בפוליטיקאים הערבים, כמעט פי 3 לעומת סבבי הבחירות ב-2019 • עלייה של פי 10 באייטמים שעסקו בפוליטיקאים הערבים באופן ממוקד • כשני שליש מהם נסובו על קמפיין הדה-לגיטימציה של הליכוד והניסיון לפסול את ח"כ יזבק • רק כ-3% עסקו במצבה של החברה הערבית בישראל • "נוכחים נפקדים", בשיתוף סיכוי
17.02.2020
16.02.2020
10.02.2020
05.02.2020
03.02.2020
30.12.2019
בדיקה מיוחדת: כיצד סיקרה התקשורת את האפשרות שתקום ממשלה עם הרשימה-המשותפת?
ח"כים מימין נתנו את הטון למרות הנחיתות במנדטים, וכלי התקשורת העניקו במה נרחבת להתבטאויות חריפות נגד הח"כים הערבים • קשת 12 ורשת 13 הובילו את הדה-הלגיטימיציה לרשימה-המשותפת • חבר הכנסת המצוטט ביותר: נתניהו, עם מאה אחוז התבטאויות שליליות • מדד הייצוג, בשיתוף עמותת סיכוי
17.10.2019
כיצד גרמנו לפייסבוק להשעות את הביבי-בוט (ולמה זה חשוב)
בבחירות האחרונות, ראש הממשלה סיפק תצוגת תכלית של תעמולה מניפולטיבית בסיוע הפלטפורמה שהעמידה לרשותו פייסבוק • בתחילה ענקית האינטרנט לא נקפה אצבע לנוכח הפרות החוק של נתניהו • שילוב כוחות של חוקרים אקדמיים, אקטיביסטים ועיתונות לוחמנית הוליד החלטה תקדימית ואמיצה של יו"ר ועדת הבחירות – ואילץ את פייסבוק להתקפל • רטרוספקטיבה
11.09.2019