הפועל באר-שבע קופחה בשידור, צ'רלטון שוב חטפה על הראש. עמיר פלג ב"ידיעות אחרונות", יניב טוכמן ב"מעריב" ודוד רוזנטל ב"וואלה" תבעו את עלבונה של הקבוצה, שעל אף דהירתה בצמרת, אינה זוכה להכרה הראויה. עובדה: בשבת לא שודר משחק החוץ שלה מול בני-יהודה בשידור ישיר. צ'רלטון העדיפה את משחקיהן של מכבי חיפה ובית"ר ירושלים, למרות היותן קבוצות מרכז טבלה.

הפריפריה מהדרום לא הוזנחה רק בשבת האחרונה. לפני כשנתיים היו אלה אוהדי קריית-שמונה, שהתמודדה על האליפות, שאיימו בחרם על צ'רלטון משום שקופחו בשידורים. בערוץ התשלום לא מתרגשים ממחאת הקטנות. אחרי שבערוץ הראשון קובעים מה יהיה המשחק המרכזי של המחזור, צ'רלטון משדרים עוד שלושה, ובאופן כמעט גורף נמצאות שם רק הקבוצות הגדולות. צ'רלטון היא בסך-הכל חברת טלוויזיה שרוצה למקסם רווחים ממרבית אוהדי הכדורגל. באר-שבע עושה עונה נפלאה, אבל רוב הלקוחות הם אוהדי בית"ר ירושלים ומכבי חיפה. במקרה של צ'רלטון הרוב מכריע, לא מידת העניין.

הבחירות של צ'רלטון אילו משחקים ישודרו אינן סוד מדינה. אם ב"ידיעות" או ב"מעריב" היו באמת רוצים להשפיע על צ'רלטון לחזור בה מהחלטתה לשדר את המשחק בין בית"ר ירושלים לרעננה, ובמקומו להראות את הפועל באר-שבע, למה לא הקדימו את טוריהם הקוצפים לימי רביעי או חמישי שלפני המשחק, כולל קריאה לאוהדים להתלונן במשרד התקשורת? צ'רלטון כבר הוכיחה שתחת לחץ ציבורי היא מתכופפת ונכנעת.

עמיר פלג "מידיעות" הגדיר את החלטת צ'רלטון "שערוריית שיפוט מצד מקבלי ההחלטות", והזכיר שמדובר בערוץ שגובה הרבה מאוד כסף מחובבי הכדורגל, ביניהם כמה אלפים מבאר-שבע. אלא שעיתונו לא יותר טוב. העלות החודשית של מנוי ל"ידיעות" היא בערך פי שניים משל מנוי לצ'רלטון, ואפשר לשער שאלפי קוראים הם באר-שבעים, ובכל זאת שערי מדור הספורט בחודש האחרון הוקדשו לקבוצתם פעמיים בלבד. הפועל תל-אביב, עוד קבוצה גדולה שמשתרכת במרכז הטבלה, כיכבה באותו פרק זמן חמש פעמים על שער ספורט "ידיעות". השערורייה של מי גדולה יותר?

לא רק אצל צ'רלטון ו"ידיעות" פועל רפלקס מותנה בכל הקשור לגדולות. "שער השבת", תוכנית סיכום המחזור בערוץ הספורט במוצ"ש האחרון, נפתחה במשחק בין מכבי חיפה לסכנין, ולא במשחק הדרמטי של הפועל באר-שבע, שניצחה בשנייה האחרונה את בני-יהודה. למה? כי מכבי חיפה קבוצה גדולה.

הנה אתגר לכותבי הטורים: המשחק המרכזי של ערוץ 1 בעוד שבועיים הוא הפועל תל-אביב מול בית"ר ירושלים. אלא שבאותו מחזור מארחת קריית-שמונה את באר-שבע – שתיים שמדורגות מעל הפועל תל-אביב ובית"ר. מבחינת עניין בצמרת והשפעה על מאבק האליפות, המשחק בקריית-שמונה חשוב יותר. לאיזה עיתונאי יש האומץ לקרוא לערוץ הראשון לוותר על הרייטינג הנוטף מהדם הרע שבין תל-אביב לירושלים, ולהעדיף את דרבי הפריפריות מהצפון והדרום?

אג'נדה גובה לא פעם מחיר, בעיקר כשהיא נגד הזרם המרכזי. חיזוק הפריפריה הוא מטרה עם זקן ארוך, שרוב פרנסי כלי התקשורת נשבעים בשמה תחת כל עץ רענן, ועושים הכל כדי להימנע מלשלם עליה בשעת השי"ן. אלא שנכון לעכשיו, הפריפריה מוכיחה אפיל סקסי לאין ערוך מהדשדוש הדשן והמיוגע לא פעם של הקבוצות הגדולות, ויש סיבה להניח שכל אוהד כדורגל לא ידחה ערוץ טלוויזיה שיספק לו משחק מבטיח, גם אם הוא בעיר ה"נידחת" באר-שבע.

אלא שבצ'רלטון וב"ידיעות" ימשיכו להיצמד לגדולות בכל מחיר. יש כמה סיבות לכך: סדר יום מיושן, אוטומטי, ואצבע חלשה מדי על דופק העניין הציבורי, שמרנות שבטית, נאמנותם של קובעי השידורים לגורמים שונים ומשונים, נטייה ללכת על בטוח, ובעיקר מחסור חמור ברוח ספורטיבית.

קורעים את המסך

שיבושים במהדורת החדשות של one, הערב (14.1.14)

שיבושים במהדורת החדשות של one, הערב (14.1.14)

מחאת העובדים ב-one נמשכת. ביום שלישי בערב נכשל ניסיון שלהם לא לשדר את מהדורת החדשות בערוץ. דקה לפני פתיחת המהדורה הודיעו הצלמים ועובדי הקונטרול על עיצומים. במקום להפנות את השידור למגישה באולפן, שודרו קטעים מ"קורע את הרשת" וכתבה על סקי מים.

לאחר כ-11 דקות הצליחה הנהלת one להשתלט על השידור בעזרת עובדים אחרים, ששברו את התארגנות העובדים והפגינו נאמנות להנהלה. גם כך לוותה המהדורה בשורה של תקלות מכוונות: פריימים לא נכונים, מצלמות שזיגזגו, העלאת כתוביות על תרגום וכנראה החשכה של הטלפרומפטר, לאחר שהמגישה לי נוף הודיעה על תקלה קטנה והשתתקה במבוכה מול המסך לשניות ארוכות.

גם במהלך השבוע צפויים עובדי one להמשיך בשורה של שיבושים, כולל איום לבטל את שידור גמר התיכונים בכדורסל ביום רביעי (15.1.14), כל זאת במטרה לגרום להנהלה להכיר בהם ולדון עימם על שיפור התנאים.

נשארנו יושבים

הסל שלא הפיל מהכיסא. ynet

הסל שלא הפיל מהכיסא. ynet

"הסל שיפיל אתכם מהכיסא", הבטיחו ב-ynet. סל בביצוע מהסרטים, המשיכה כותרת המשנה, שתפסה את הקוראים בצווארונם בכוח וממש התחננה – "אל תחמיצו". אז בסדר, נשברתי ולחצתי כמו עוד כמה קוראים תמימים, וצפינו בשחקן הפועל ירושלים זורק מחצי מגרש וקולע. לא ידוע כמה אנשים נפלו מכסאותיהם, אבל הזוכה האמיתית בסרטון הזה היתה פרסומת לסלט סלק. בפעם הבאה שבספורט ynet ינסו לשכנע אתכם בהבטחות מפוצצות, קחו בחשבון שאחרי ההקלקה תחכה לכם בנאליה במיטבה.

לתגובות: yegerm9@walla.co.il