עמית הורסקי לא ישכח במהרה את ה-17 ביולי 2013. יום עבודה שגרתי של כתב ושדר הספורט בערוץ 1 הפך לאירוע הזוי, והסתיים בחדר המיון בבית-החולים וולפסון לאחר שהורסקי לקח ללב את הסתלקותו של צלם לאחר שעות המתנה לנחיתתו של שחקן ה-NBA אמרה סטודמאייר, שנכנס כשותף בבעלות על הפועל ירושלים בכדורסל. זה היה יכול להסתכם בטראומה שבצדה בדיקת א.ק.ג וכמה ימי מנוחה, אלא שלאחרונה, יותר מארבעה חודשים לאחר האירוע, החליטה מבקרת הפנים של רשות השידור לזמן את הורסקי לשימוע אצל סמנכ"ל משאבי אנוש, יראון רופין, בלוויית עורך-דין או נציג מטעמו, כדי לברר את חלקו באירועי אותו יום.

תחילת הפרשה בשעת בוקר מוקדמת של אותו יום קיץ, כשהורסקי התייצב בנתב"ג לקראת הגעתו של השחקן. בשעה שמונה התבשרו צוותי התקשורת כי חל עיכוב בנחיתה. בהמשך התברר כי בגלל נחיתת חירום של מטוס בשדה, הופנתה הטיסה של סטודמאייר לקפריסין. במשך כמה שעות לא היה ברור מתי יקבל המטוס מקפריסין אישור לנחות בארץ, ובינתיים המשיכו כל צוותי התקשורת להמתין בשדה.

מתוך עמוד הפייסבוק של עמית הורסקי, 18.7.13

מתוך עמוד הפייסבוק של עמית הורסקי, 18.7.13

בשעה 13:45 נחתה הטיסה, סטודמאייר התעכב בביקורת הגבולות, אלא שאז הודיע לפתע הצלם להורסקי כי המשמרת שלו הסתיימה והוא עוזב את המקום. תחנוניו של הכתב לא הועילו. כשסטודמאייר יצא מהטרמינל אל התקשורת, הצוות של ערוץ 1 כבר לא היה שם. הורסקי עזב בידיים ריקות ובתחושות קשות. בשעת לילה הגיע לבית-החולים בגלל לחצים בחזה ושוחרר למחרת. את קורות אותו יום תיעד בדף הפייסבוק שלו, שם זכה לתגובות רבות של עידוד ולעג כלפי גוף השידור האנכרוניסטי.

הצלם זומן לשימוע, אך בינתיים קבעה מבקרת הפנים של הרשות שגם להורסקי יש חלק בגרוטסקה. הוא "מואשם" כי לא מנע את עזיבתו של הצלם, שלא דיווח לממונים עליו על התראות הצלם ושבגללו צוות שלם ביזבז שעות רבות בלי שביצע את המשימה. בעקבות כך טוענים ברשות כי הורסקי עבר לכאורה עבירה משמעתית.

הורסקי נקלע לסיפור קפקאי: במקום לבצע את עבודתו הוא נאלץ להתעסק בהסכמי עבודה, הפסיד סיפור בגלל צלם שהחליט לעבוד לפי הספר, ואחרי כל אלה נדרש כעת להגיע לשימוע עם עורך-דין.

מדוברות רשות השידור נמסר בתגובה: "בעקבות טענות שעלו על התנהלותו של הורסקי באירוע המדובר, במהלך השימוע שנערך שבוע שעבר לצלם הוחלט לערוך שימוע גם לכתב. שימוע, כשמו כן הוא, אפשרות לתת לצדדים להעלות את טענותיהם ולהזים טענות שמועלות נגדם לדעתם שלא בצדק. על הרשות לעשות זאת בלב פתוח ונפש חפצה, ובשל כך זימנה את כל הצדדים".

הורסקי הגיב: "העניין נמצא בהליך בירור ביני לבין הרשות. בסיומו אחליט אם להגיב".

יו"ר אגודת העיתונאים בתל-אביב ואיש ערוץ 1, רותם אברוצקי, שעודכן בפרטי המקרה, מסר: "זה מקרה חמור של התנהלות תמוהה. הזימון לשימוע מופרך. הורסקי התקשר במהלך ההמתנה בנתב"ג ודיווח למי שצריך לדווח. המשמרת של הצלם הסתיימה למעשה בשעה ארבע, אבל יש פה נוהג שהשרישו הצלמים בניגוד להסכמי השכר, ולפיו הם מסיימים את המשמרת שעתיים לפני הזמן כי הם צריכים שעה לאכול ושעה לנסוע בחזרה למערכת. הרשות הזו רודפת את העיתונאים שלה בצורה שלא קיימת באף כלי תקשורת. אם הורסקי ייפגע כהוא זה בעקבות השימוע, לא נעבור על זה בשקט ונלך לבית-המשפט".

כדור נגד כאב ראש

בשבת בערב פתחתי את רשת ב' על "שירים ושערים" בדיוק כשהמגיש אליהוא בן-און הפנה את השידור אל בני פייסיק במשחק ברמת-השרון. מה שקרה בדקה הבאה היה אסון רדיופוני בשידור ישיר, הדגמה של דלות שפה, עייפות החומר, חוסר יכולת וכישרון.

זה הלך ככה:

[...] הנה הכדור הולך בכיוון רחבת 16 המטרים, הדזיץ' מנסה להדביק את הכדור, אבל הוא מאבד למנשרוב, מנסה לקחת את הכדור, אבל מגיע עכשיו קובי מוסא המגן הימני ומעביר את הכדור לעשהאל, עשהאל מעלה את הכדור שמאלה לעברו של אורי שטרית, טקה עולה לכדור טוב מאוד ומשחרר את הכדור ומקבל את הכדור חזרה, אבל מאבד ושחקני בני-יהודה עכשיו במתפרצת על שערה של רמת-השרון. הנה ההתקפה מצד ימין כאשר ראלי ממתין לכדור והנה הכדור מגיע עכשיו שמאלה, אבל קובי מוסא מספיק להדביק את הכדור, אבל עדיין כפיר אדרי של בני-יהודה עם הכדור…".

אליהוא בן-און: "בני, אנחנו נפתח…".

פייסיק: "מתוך הרחבה מעלה את הכדור לצד השני…".

בן און: "בני…".

פייסיק: "והכדור עכשיו... והזדמנות לבני-יהודה, אבל הכדור יוצא לחוץ".

כך תמו שידורי הספורט באותו יום ברשת ב'.

זליגת תכנים

כמעט בלי שנרגיש, זלג לו יורם ארבל מערוץ 1 לצ'רלטון. השדר הבכיר, שברשות השידור הפסיקו את ההתקשרות איתו בשל דרישת משרד האוצר ולאחר מכן של ועדת הכספים של מליאת הרשות, לא חיכה יותר מדי ועבר לתחנה הבאה.

ההרפתקה בת השנה וחצי הסתיימה בינתיים בהליך שמבייש הן את ארבל והן את רשות השידור. מעניין אם השדר הבכיר, שעלה בתקופה הזו מאות אלפי שקלים לקופה הציבורית, עדיין שואל לאן הולך הכסף, סבור שהמוסד מסואב, שחבר מביא חבר ושהוא לא יכול יותר לראות אותם, כפי שהתבטא בראיון ל"וואלה" לפני כארבע שנים.

פלומבה

זעזוע ב-ynet

זעזוע ב-ynet

ב-ynet הכתירו כ"רעידת אדמה" את התפטרותו של חיים רביבו כנציג הבעלים בבית"ר ירושלים. למה עזיבתו של אדם שהיה במועדון כארבעה חודשים בלבד מזעזעת יותר מהתפטרותו באותו יום של דרור קשטן מבני-יהודה, שאותה לא הכתירו ב-ynet כרעש אדמה קשה? האם הנופך הדרמטי הכבד, המלאכותי והמעיק הוא רק בגלל הפלומבה "כפי שפורסם ב'ידיעות אחרונות' וב-ynet"?

לתגובות: yegerm9@walla.co.il