"מעריב" של שלמה בן-צבי אינו משלם שכירות על בית "מעריב" לבעלת הבית, חברת הכשרת-היישוב בישראל בע"מ, שבשליטת הבעלים לשעבר של העיתון, עופר נמרודי. כך עולה מבקשה שהגישו בשבוע שעבר הכשרת-היישוב וחברת הבת שלה ה.ה. משקיעים במקרקעין בע"מ לבית-המשפט המחוזי בתל-אביב.

לפי הבקשה, שהוגשה באמצעות עו"ד משה אביקם, חברת דפוס-הירש בע"מ שבשליטת בן-צבי קיבלה מדי חודש מהכשרת-היישוב דרישות לתשלום דמי השכירות עבור בית "מעריב" ונכסים אחרים. "משלוח דרישות התשלום לווה בשיחות טלפון וביקורים של נציגי המבקשות במשרדי המשיבה 1 [דפוס-הירש בע"מ] לצורך קבלת התשלום, ואולם בפועל התשלום לא הועבר", נכתב בבקשה.

לדברי בא-כוחה של הכשרת-היישוב, גם פניות נוספות הושבו ריקם, כולל נכונות של החברה לחייב את מקור-ראשון המאוחד (הצופה) בע"מ בתשלום השכירות.

בהמשך הבקשה מובהר כי "המשיבות לא שילמו עד כה תשלום כלשהו למבקשות, וזאת למרות העובדה שהן יושבות בנכסים השייכים למבקשות במשך תקופה של למעלה משלושה וחצי חודשים". בשל כך מבקשת הכשרת-היישוב מבית-המשפט להורות לחברות שבשליטת בן-צבי לשלם באופן מיידי את יתרת החובות, העומדת לטענתה על 1,818,970 שקל. תגובת דפוס-הירש לטענות טרם נמסרה לבית-המשפט.

בהקשר זה כדאי להזכיר כי לא תמיד היה בית "מעריב" שייך להכשרת-היישוב. למעשה, חברת הכשרת-היישוב שבשליטתו של נמרודי רכשה את הבית מחברת מעריב, גם היא בשליטתו של נמרודי, לפני שנמרודי מכר את השליטה בעיתון. לפי בקשה שהגיש הדצמבר האחרון עו"ד אלעד מן, בעל מניות מיעוט בחברת מעריב (גם היא לבית-המשפט המחוזי בתל-אביב), עסקת הנדל"ן "חרגה משורת הדין" ובוצעה מאחורי גבם של הגורמים המקצועיים בעיתון ובמחיר שהיה מתחת לשוויו האמיתי של הנכס. בית "מעריב", יש לציין, שוכן בלב תל-אביב, וערכו נאמד בעשרות מיליוני שקלים.

40721-09-12