אזרח שהסית לרצח ראש הממשלה בנימין נתניהו נידון למאסר על תנאי וקנס.

באפריל 2021 הואשם עופר קופלמן, תושב אלפי מנשה בן 57, אחרי שפרסם שלושה פוסטים בפייסבוק, שזכו כולם יחד לחמישה סימני "לייק", שמונה שיתופים ו-17 תגובות. שלושת הפוסטים נכתבו בשנת 2020, על רקע התפרצות מגיפת הקורונה והצעדים של ממשלת ישראל לצמצום התפשטות הנגיף.

באחד הפוסטים כתב קופלמן: "שהצורר ביבי! שוב משחק לנו בראש. ממציא גל שני, יושיב אותנו בבית. ואז בשקט יבצע את הסיפוח...ביבי נתניהו הוא הגרוע באויבינו!!! דינו מוות!!!". בפוסט נוסף שיתף קופלמן את המאמר "יש מלך בישראל - ורק אנחנו אשמים בסיאוב", שפורסם ב-ynet וכתב: "רק רצח שלו, יחזיר לנו את המדינה! מוות לביבי!!!!!!!!!".

בפוסט השלישי כתב קופלמן: "עוד פעם מפחידים אותנו...גם אם יהיו פי שלוש חולים קשים, יש את המכונות לטפל בהם. אבל למה לא שוב להוריד אותנו על הברכיים? הרבה יותר קל לשלוט בנו ככה, ושוב המסקנה המתבקשת...מוות לביבי נתניהו!!!".

היום (10.4) בבית-משפט השלום בכפר-סבא הורשע קופלמן, במסגרת הסדר טיעון. "אני מצטער על מה שהיה עוד לפני שהגעתי לפה", אמר קופלמן לפי פרוטוקול הדיון. "הדברים לא מאפיינים אותי, והם היו חסרי מחשבה על מה שזה עלול לגרום. אני מבטיח לך, שבפייסבוק לא תראו אותי".

השופט שרון דניאלי אישר את ההסדר וציין כי לאור נסיבותיו האישיות של הנאשם, כפי שעלו בין היתר מהמסמכים הרפואיים שהוגשו לבית-המשפט, וכן לאור ההיקף המצומצם של תפוצת הפרסומים יש להקל בעונש. השופט גזר על קופלמן 5 חודשי מאסר על תנאי למשך 3 שנים, התחייבות כספית על סך 5,000 שקלים למשך 3 שנים, וכן קנס כספי בסך 1,500 שקלים.

51518-04-21