אזרח שנתבע בטענה כי הפעיל שירות שידור פיראטי ישלם לבעלי הזכויות בשידורים 50 אלף שקלים והתחייב להימנע בעתיד משיתוף פיראטי של תכניהם.

לפני כשנה הגישה זיר"ה (זכויות יוצרים ברשת האינטרנט) יחד עם סרטי יונייטד-קינג, yes, HOT וצ'רלטון תביעה בסך 200 אלף שקלים נגד רפאל פלטינו בטענה כי הפר את זכויותיהן. לפי התביעה, פלטינו פרסם בעמוד הפייסבוק שלו מודעות לרכישת שירות "טלוויזיה חינם לכל החיים" תמורת תשלום חד פעמי של 999 שקלים.

פלטינו הציע במודעות אלו ממיר שמאפשר לצפות בשידורים של ערוצי התובעות, שאף רכשו ממנו מכשיר כזה וגילו כי אכן ניתן באמצעותו לצפות בשידורים שלהן. את התביעה הגישו החברות באמצעות עורכי-הדין ערן פרזנטי ויעל ליטוין.

פלטינו טען להגנתו, באמצעות עו"ד מרדכי קריסטל, כי התביעה "שקרית, מסולפת, מנופחת וחסרת כל פרופורציה". לדבריו, הוא לא שיווק ממירים או העמיד לרשות הציבור את יצירות התובעות. "כל 'חטאו' מסתכם בכך שרכש באופן פרטי מכשירי סטרימינג חוקיים לחלוטין, וכתוצאה מחוסר התאמה לצרכיו, החליט הנתבע למכור את המכשירים באמצעות הפייסבוק במחיר אותו קנה", נכתב בכתב ההגנה.

לאחרונה הודיעו הצדדים לביהמ"ש כי הגיעו לפשרה ולפיה ייצא נגד פלטינו צו מניעה קבוע כאמור לעיל וכן ישלם פיצוי בסך 50 אלף שקלים וזאת "עד לקבלת החשבונות". בתביעה המקורית דרשו התובעות צו למתן חשבונות כדי ללמוד על הכנסותיו ורווחיו של פלטינו, ומראש העמידו את דרישתם לפיצוי בסך 200 אלף שקלים כדרישה זמנית עד לקבלת החשבונות.

5319-06-23