כשפעילת המחאה נאוה רוזוליו כתבה כי "שמוליק סילמן, אשתו, ושאר המשפחה בילו בשבועיים האחרונים ברחבי ארה"ב (על חשבוננו כמובן!)", היא התכוונה כי רק אשתו של סילמן, השרה עידית סילמן, בילתה בחו"ל על חשבון משלם המסים ולא כל המשפחה, כך לפי כתב הגנה שהגישה רוזוליו לביהמ"ש, בתגובה לתביעת דיבה שהגיש שמוליק סילמן.

בקיץ האחרון פרסמה רוזוליו, מנהיגת "משמרות הבושה" שארגנה הפגנות מול חברי קואליציה בכל מקום שבו נמצאו, ציוץ בטוויטר ובו תצלום של ח"כ סילמן בנמל תעופה והטקסט הבא: "התראת סייענית הרודן מחר (שישי) בנתב"ג! אז אחרי ששמוליק סילמן, אשתו, ושאר המשפחה בילו בשבועיים האחרונים ברחבי ארה"ב (על חשבוננו כמובן!), המשפחה חוזרת מחר בבוקר ארצה (כדי להמשיך לשרת את הרודן) ועידית ממש תשמח לקבלת פנים חמה!".

בעקבות הציוץ הגיש נגדה סילמן תביעה בסך כ-150 אלף שקלים, וזאת באמצעות עו"ד אברהם סרוסי. סילמן טען בין היתר כי מהציוץ של רוזוליו עולה רושם כוזב כאילו חופשת משפחתו מומנה מכספי ציבור בעוד שלמעשה טיסת כל בני המשפחה למעט ח"כ סילמן מומנה מכספם הפרטי. לאחר קבלת מכתב ההתראה מסילמן מחקה רוזוליו את הציוץ.

נוסח הציוץ בגינו הוגשה תביעת סילמן

נוסח הציוץ בגינו הוגשה תביעת סילמן

רוזוליו טוענת בכתב ההגנה, שהגישה באמצעות עו"ד גלעד שר, כי מדובר ב"תביעת השתקה קנטרנית וחסרת תום לב" שמהווה "שימוש לרעה בהליכי משפט והתנהלות כוחנית תוך ניצול היכולת הכלכלית של התובע ומשפחתו".

לדבריה, "הגשת התביעה היא מהלך כוחני ואסטרטגי, במטרה להשתיק לא רק את הנתבעת, אלא גם אנשים נוספים שיש להם טענות בקשר להתנהלותם של חברי הממשלה. קריאתה של הנתבעת להפגין למול השרה, כפי שמובא בפרסום, כלל לא יצאה אל הפועל ועל כן מדובר בתביעת השתקה שאין לה כל תכלית אחרת".

לגופן של טענות משיבה רוזוליו כי "הציטוט 'על חשבוננו כמובן' מתייחס כמובן
לכספי הציבור המשולמים לשרה אשר בחרה לנצלם בחופשה משפחתית".

לפי כתב ההגנה, הפרסום של רוזוליו חוסה תחת הגנת "אמת בפרסום" שכן המידע שפרסמה הינו מידע אמיתי ובעל עניין לציבור. בהקשר זה מציינת רוזוליו כי על אף שהפרסום שלה הופנה בראש ובראשנה לשרה סילמן, בחר התובע לא לצרף את אשתו להליך ובשל כך היא תהיה "פטורה מחשיפת יומנה, לרבות פגישות העבודה שלכאורה היו לה בנכר, ההוצאות הכספיות שהיו כרוכות בשהותה: בחו"ל עם משפחתה, פירוטן, ומאיזה חשבון שולמו, התנהלותה במהלך החופשה, תכלית הנסיעה והשהות וכיוצ"ב". רוזוליו מציינת כי בדעתה לבקש מביהמ"ש צו לגילוי החומרים הללו כדי להוכיח את טענותיה.

38929-09-23