עיתונאי חדשות 12 עמית סגל עומד מאחורי פרסומו בדבר החזרתה לארץ של הדיפלומטית רונית בן-דור מתפקיד ציר בשגרירות ישראל בפריז, בשל תמיכה שהביעה בביקורת על הממשלה ועל קידום ההפיכה המשטרית. סגל טוען כי טרם הפרסום וידא את נכונותו עם "המקורות הבכירים ביותר במשרד החוץ".

ב-7.9.23 פרסם סגל, הפרשן הפוליטי של חדשות 12 ובעל טור ב"ידיעות אחרונות", דיווח בערוץ הטלגרם הפרטי שלו לפיו יינקטו "צעדים אישיים" נגד בן-דור בשל "ההפרעות של השגרירות הישראלית בפאריז לביקור שר האוצר סמוטריץ'".

בן-דור "הוחזרה לארץ ומפסיקה את המינוי שלה כממלאת מקום, על רקע לייקים שהעניקה לשורת ציוצים בוטה נגד הממשלה", כתב סגל, והפנה את עוקביו בטלגרם לפרסום קודם שלו מחודש יוני האחרון בחדשות 12, אז דיווח כי בן-דור התייחסה לממשלת נתניהו השישית בחשבון הטוויטר שלה כ"ממשלת זדון" וסימנה "לייק" לציוצים נגד ההפיכה המשטרית. בהמשך אותו יום התפרסמה באתר N12 ידיעה בחתימת עמית סגל תחת הכותרת "מחיר הציוצים על 'ממשלת השמד': הממונה על השגרירות בפריז מוחזרת לארץ"

בחודש נובמבר האחרון תבעה בן-דור כ-317 אלף שקלים מסגל בטענה כי לא הודחה מתפקידה אלא "ביקשה לסיים את שליחותה בפריז מסיבות אישיות". לדבריה, "הטענות נגד התובעת בנוגע לסימון 'לייק' לציוצים נגד הממשלה, התמצו בהערה בכתב לתיק האישי בלבד", כך לפי כתב התביעה שהגישה באמצעות עורכי-הדין אילה הוניגמן ונדב דישון.

סגל, בכתב הגנה שהגיש באמצעות עורכי-הדין ד"ר ישגב נקדימון, דקלה בירן ונוי הדר, טוען כי בפועל הודחה בן-דור מתפקידה אף אם באופן רשמי הוצהר כי סיימה את תפקידה מטעמים אישיים.

לפי כתב ההגנה, בעקבות סימוני ה"לייק" של הדיפלומטית בגנות ממשלת ישראל דרש שר החוץ דאז אלי כהן כי בן-דור תסיים את תפקידה ותוחזר לישראל. עוד טוען סגל כי הדיפלומטית "זומנה לשיחה במשרד החוץ, אשר בה הובהרה לה עמדתו של שר החוץ" ומוסיף כי "לנוכח הבהרה זאת, הוסכם עם התובעת כי היא תודיע על חזרתה לישראל מטעמים אישיים".

סגל טוען בכתב ההגנה כי הפרסומים בגינו הוא נתבע היו פרסומי אמת בעלי עניין לציבור. לדבריו, הוא "אימת את תוכנם של הדיווחים החדשותיים מתאריך 7.9.2023 עם המקורות הבכירים ביותר במשרד החוץ". עם זאת, בכתב ההגנה סגל לא מכחיש כי את טענת בן-דור כי לא פנה אליה לתגובה טרם הפרסום.

מעשיה של דיפלומטית בכירה, נכתב בכתב ההגנה, "צריכים להיות חשופים לדיון ציבורי ולביקורת ציבורית". לפי כתב ההגנה, תביעה כמו זו שהגישה היא ניסיון להשתיק ביקורת לגיטימית. ממילא, טוען סגל, הוא "לא התכוון לפגוע בתובעת, אלא למלא את שליחותו בפרסום מידע בעל עניין ציבורי"

44389-11-23