הדיפלומטית רונית בן-דור, ששימשה עד לאחרונה ציר בשגרירות ישראל בפריז, הגישה תביעת דיבה בסך כ-317 אלף שקלים נגד העיתונאי עמית סגל.

ב-7.9 פרסם סגל, הפרשן הפוליטי של חדשות 12 ובעל טור ב"ידיעות אחרונות", דיווח בערוץ הטלגרם הפרטי שלו כי ינקטו "צעדים אישיים" נגד בן-דור בשל "ההפרעות של השגרירות הישראלית בפאריז לביקור שר האוצר סמוטריץ'".

בן-דור "הוחזרה לארץ ומפסיקה את המינוי שלה כממלאת מקום, על רקע לייקים שהעניקה לשורת ציוצים בוטה נגד הממשלה", כתב סגל, והפנה את עוקביו בטלגרם לפרסום קודם שלו מחודש יוני האחרון, אז דיווח כי בן-דור התייחסה לממשלת ישראל בחשבון הטוויטר שלה כ"ממשלת זדון" וסימנה "לייק" לציוצים נגד ההפיכה המשטרית. עוד קודם לכן דיווח סגל כי עובדים בלשכת השגריר בצרפת האיצו בגורמים שונים בעיר לא להיפגש עם סמוטריץ', כשביקר בה.

בהמשך אותו יום התפרסמה באתר N12 ידיעה בחתימת עמית סגל תחת הכותרת "מחיר הציוצים על 'ממשלת השמד': הממונה על השגרירות בפריז מוחזרת לארץ". בן-דור טוענת כי סגל לא פנה אליה או למשרד החוץ לתגובה לפני שפרסם את "פרסומיו השקריים". לדבריה, היא כלל לא הודחה מתפקידה אלא "ביקשה לסיים את שליחותה בפריז מסיבות אישיות". עוד טוענת בן-דור כי "הטענות נגד התובעת בנוגע לסימון 'לייק' לציוצים נגד הממשלה, התמצו בהערה בכתב לתיק האישי בלבד".

לדברי בן-דור, גם הטענות בדבר קשר כביכול בינה לבין שיבוש של ביקור שר האוצר בפריז נטולות בסיס. "ביקורת הפנים של משרד החוץ ניקתה את התובעת מכל טענה, וקבעה כי פעלה ללא מתום בכל הנוגע לביקור זה, וכך גם גם שאר עובדי השגרירות", נכתב בתביעה.

"החלטת הנתבע לפרסם ידיעה שקרית לחלוטין, פעמיים, אודות התובעת, ללא בקשת תגובה מטעמה או מטעם משרד החוץ, ותוך התעלמות מהודעת משרד החוץ בדיעבד, שמדובר בידיעות שקריות, מעידה על כך שהנתבע שם לו למטרה לבזות את התובעת ולהשפילה", נטען בתביעה שהגישה בן-דור באמצעות עורכי-הדין אילה הוניגמן ונדב דישון.

טרם הוגש כתב הגנה.

44389-11-23