שקמה ברסלר, ממובילות המחאה נגד ההפיכה המשטרית בישראל, ממשיכה במסע התביעות שלה נגד משמיציה. תביעה נוספת, תשיעית במספר, הוגשה היום (14.1) והפעם נגד אלון בר-אלי, איש נדל"ן שלדבריה פרסם עליה לשון הרע בחשבונותיו ברשתות החברתיות.

ברסלר מונה 25 פרסומים שביצע בר-אלי, שבהם הוא טוען כי היא אחראית לאסון הקטלני של ה-7.10 וקורא להוציאה להורג.

בין היתר מדובר בפרסום שבו נראית ברסלר כאילו היא אומרת "אני אשמה דם הנרצחים על הידיים שלי ושל חברי מכוח קפלן וגנר, ועל אחי מאחים לנשק"; פרסום שבו טוען בר-אלי "יובל דיסקין ושקימה ברסל ופושעי קפלן בוגדים בזויים נאלחים, שדם הנרצחים על ידיהם" וקורא להעמיד אותה "בפני כיתת יורים"; פרסום שבו הוא פונה אליה ואחרים וכותב "יומכם מתקרב כולכם תעמד למדפט העם, העמוד התלייה.מוכן" [כך במקור]; טוען כי היא "פתחה סניף חמאס בקפלן"; כי היא "קיבלה מידע שנמנע מנתניה"; כי היא וארגון אחים-לנשק "פתחו סניף בעזה למיטוט - צה"ל"; כי היא "עומדת בראש ארגון מחתרתי להפלת השלטון והפיכה צבאית"; ועוד כהנה וכהנה.

בפרסומיו הדהד בר-אלי תיאוריית קונספירציה שקרית שנפוצה בישראל כבר בשעות הראשונות של הטבח שערך חמאס ב-7 באוקטובר, וזוכה מאז לפופולריות בקרב חלקים נרחבים בציבור. התיאוריה, "בוגדים מבפנים", מייחסת לגורמים שונים בחברה הישראלית שיתוף פעולה עם מתקפת חמאס ואף ייזום שלה, על מנת לאשש אמונות כוזבות של המפיצים. השקר מצא את דרכו גם לכלי תקשורת מגזריים כמו ערוץ "טוב אקטואליה יהודית", ומופץ ברשתות החברתיות על-ידי חסידי קונספירציות, סוכנים זרים ותומכי נתניהו.

"המדובר באוסף פרסומים שקריים מן המסד ועד הטפחות, מסיתים, משפילים ומבזים, ולמען האמת - לא אנושיים. אלו פרסומים חמורים מאין כמוהם - שלא ניתן לעבור עליהם לסדר היום, ולהותירם ללא מענה משפטי הולם​", טוענת ברסלר באמצעות עורכי-הדין עידן סגר ואוהד רוזן ודורשת פיצוי בסך חצי מיליון שקלים.

דרישות לפיצוי כולל בסך מיליוני שקלים

כאמור, זו רק האחרונה בשרשרת תביעות דיבה של ברסלר. בחודש שעבר הגישה תביעה בסך 400 אלף שקלים נגד הילה פרץ, שאף היא הדהדה את תיאוריית הקשר השקרית על הקשר בין ברסלר למתקפת חמאס. יום קודם לכן הגישה תביעה נוספת, נגד אסתר יוחאי, בנסיבות דומות.

בחודש נובמבר האחרון הגישה ברסלר תביעה בסך 600 אלף שקלים נגד פאני מיכאלי, שגם היא טענה שברסלר היתה שותפה לתכנון הטבח של חמאס בישראל. שבועיים קודם לכן הגישה ברסלר תביעה בת מיליון שקלים נגד אנליסט בורסה בשם זהר ליבוביץ, שהשמיץ אותה וקרא גם הוא להוציאה להורג.

בחודש אוקטובר האחרון תבעה ברסלר 300 אלף שקלים משמואל לוי, שהשווה אותה לפושעת המלחמה הנאצית מריה מנדל ותיאר אותה בין היתר כמי שמובילה את "השואה בעם היהודי" מספקת "גג ומחסה להכשרת פדופיליה" ומשמשת "שפחה, עבד למולכ".

לפני שבועות אחדים הגיש לוי מסמך הנושא את הכותרת "כתב הגנה" אולם מחזיק רק כמה משפטים שבהם נכתב: "בעקבות המלחמה הצער הכאב שאחז בעם. שכל העם מגוייס ובהם שני הילדים שלי כבר מהיום הראשון למלחמה ועד היום, אני מביע צער וחרטה אם פגעתי במישהו אין ולא הייתה בכווונתי לפגוע באופן אישי באף אחד. מצטער מאוד". בתגובה השיבה ברסלר כי יש לראות במכתבו הודאה בכל טענות כתב התביעה ולפיכך לחייבו לשלם לה את מלוא 300 אלף השקלים שתבעה.

באוגוסט האחרון תבעה ברסלר פיצוי בסך 250 אלף שקלים מהידוענית נטלי דדון. ברסלר, יחד עם גורמים מרכזיים נוספים במחאה, שותפה גם לתביעה בסך כ-620 אלף שקלים נגד רונית לוי, המוכרת כ"רונית הביביסטית". באוגוסט הגישה ברסלר תביעה נוספת, בסך מיליון שקלים, נגד אלון בק ומאיר אזולאי, שלטענתה השמיצו אותה.

בסך הכל, בתשע תביעות הדיבה שהגישה ברסלר בחודשים האחרונים היא תובעת פיצויים בסך 4,320,000 שקל.

בר-אלי טרם הגיש כתב הגנה.

31997-01-24