חברת החדשות של קשת 12 והכתב הצבאי ניר דבורי תובעים 300 אלף שקל ממפעילי אתר "אייס" (ice) בטענה לפרסום דיבתי הנובע מרצון למשוך גולשים לאתר גם במחיר חוסר דיוק.

ביום רביעי האחרון פרסם כתב תאגיד החדשות הישראלי אבישי גרינצייג ציוץ בטוויטר לפיו "ניר דבורי פרסם ידיעה רגישה ללא אישור, המהווה עבירת צנזורה. זה לא עניין של מלחמות קרדיטים בין כלי תקשורת. זה עניין של פגיעה בביטחון המדינה". למחרת עלתה באתר "אייס" ידיעה על הציוץ של גרינצייג בחתימת "מערכת ice". האתר, שידוע בניסוח כותרות "קליקבייט", בחר להכתיר את הידיעה במילים "ניר דבורי הואשם בעבירה חמורה: 'פגיעה בביטחון המדינה'".

לפי חדשות 12 ודבורי, מדובר ב"פרסום דיבתי, כוזב ושקרי", שכן דבורי "לא הואשם בעבירה כלשהי ולבטח שלא בעבירה חמורה כגון פגיעה בביטחון המדינה".

ציוץ של "אייס" המפנה לכתבה על ניר דבורי תחת הכותרת המקורית (צילום מסך)

ציוץ של "אייס" המפנה לכתבה על ניר דבורי תחת הכותרת המקורית (צילום מסך)

בכתב התביעה, שהוגש באמצעות עורכי-הדין ד"ר ישגב נקדימון ודיקלה בירן, נטען עוד כי "הפרסום הדיבתי הוא דוגמה מובהקת ל'קליקבייט' - פתיון קליקים - היינו פרסום של אתר אינטרנט המכוון לסקרן ולפתות גולשים להיכנס ולקרוא תוכן מסוים על מנת להגדיל את תעבורת הגולשים באתר האינטרנט ואת הכנסות האתר כתוצאה מכך, והכל על חשבון האמת העובדתית ואיכותו של התוכן האמור".

לפי התביעה, "הפרסום הדיבתי נעשה על ידי הנתבעת מטעמים פסולים, תוך ניסיון ציני להגדלת הצפיות באתר האינטרנט ואת ההכנסות הנובעות מכך, והכל על חשבון שמם הטוב של התובעים ומתוך כוונה לגרום להם נזק".

עוד נטען בכתב התביעה כי ב"אייס" לא פנו לדבורי ולחדשות 12 לקבל תגובתם. מכאן, טוענים התובעים, אפשר ללמוד כי ב"אייס" פעלו  מתוך שיקולים זרים, "בכוונה לפגוע בתובעים תוך שימוש פסול בכותרת 'קליקבייט' שקרית במטרה להגדיל את הצפיות באתר האינטרנט" שלהם על גבם של דבורי וחדשות 12.

בעקבות הפרסום פנו דבורי וחדשות 12 לעורך "אייס" ניצן כהן ודרשו כי הפרסום השקרי יוסר מייד, האתר יתנצל וישלם פיצוי בסך 200 אלף שקלים. כותרת האייטם אמנם שונתה, ל"אבישי גרינצייג נגד ניר דבורי: הפרת צנזורה", אולם מעבר לכך לא נענתה פנייתם.

טרם הוגש כתב הגנה מטעם הנתבעת, חברת יו קלע בע"מ, מפעילת אתר "אייס".

66013-12-13