כתב אישום בגין הסתה לטרור, אלימות וגזענות הוגש נגד תושב זכרון יעקב נועם דיין, בן 34. דיין פירסם בטלגרם קריאות לרצוח ערבים.

לפי כתב האישום, דיין הפעיל חשבון תחת הכינוי Kahane, שבתיאור ה"אודות" שלו נכתב "הגיע הזמן לשחוט ילדים עזתים בעריסה", ופירסם בין היתר בקבוצות הטלגרם "יהודים לא שותקים" ו"בנצי גופשטיין", "פרסומים ובהם קריאה ישירה לביצוע מעשה טרור, וכן דברי שבח, אהדה ועידוד למעשה טרור, תמיכה בו או הזדהות עמו וכן פרסומים המסיתים לגזענות".

לאחר שחשבונו נמחק, ביקש ממנהל הקבוצה (שבקשת הארכת המעצר אינה מפרטת את זהותה) לחזור ולפרסם בה: "אני רוצה קבוצה שאני יכול להפיץ שנאת
רבים" והצהיר "אני היורש של כהנא".

בין השאר כתב דיין: "ואחרי זה אומרים לי שלא צריך לאנוס נשים פלשתיניות", "אני אישית איהנה לפוצץ גולגולות של תינוקות ערבים", "צריך לאנוס ילדות פלשתיניות", "צריך להקים מחנות השמדה לפלשתינים ולרסק גולגולות של תינוקות פלשתינים".

עוד כתב דיין כי "צריך לתלות את אחמד טיבי" ו"צריך יותר גרוע מאפרטהייד
להסתער על הכפרים הפלשתינים ולשרוף אותם". בתגובה לביקורת של חבר אחר בקבוצה "יהודים לא שותקים" השיב דיין "תקרא את העדויות מהטבח אחרי זה אתה תצא להרוג ילדים פלשתינים בעצמך".

מתוך כתב האישום

מתוך כתב האישום

עוד כתב דיין "מה שחשוב זה להרוג כל מוסלמי וערבי בכדור הארץ", "בוא נעשה שואה לערבים אחי", "ברוך גולדשטיין צדיק", "צריך 1000000000 ברוך גולדשטיין", "מצווה לאנוס ילדות עזתיות", "ערבי זה חפץ", "מצווה שמישהו יאנוס ילדות פלשתיניות מול ההורים שלהן", "אני רוצה לרסק גולגלות של תינוקות פלשתינאצים". כשאחד המשתמשים מתח ביקורת על על דיין, השיב לו "מצווה לאמלל אותם בכל דרך אפשרית, אין דבר כזה פלשתיני חף מפשע".

בתגובה למשתמש אחר, שכתב בקבוצה "צריך להרים מחתרת יהודית שהיא תשמיד את חמאס, רק ככה אולי", כתב דיין "חובה. צריך ארגוני טרור יהודיים, בלי מוסר, בלי גבולות, 100000 עמירם בן אוליאלים שישרפו להם את הילדים במיטות". בהמשך כתב דיין "מוסלמים צריך להדביר, נקודה. עד האחרון. מוסלמים הם לא בני אדם, הם אפילו לא ג'וקים. הם אוויר, אבק, שום דבר. להדביר את המגיפה, ועכשיו".

דיין המשיך לפרסם בטלגרם אמירות כמו: "אני רוצה לאפות ילדים עזתים בתנור ולאנוס נשים עזתיות באכזריות", "חייבים לבצע ג'נוסייד רצחני ואלים בפלשתינאצים", "חייבים לבצע ג'נוסייד בערבים וגויים האנטישמים", "לא ייתכן שנחיה תחת איום רצח מתמיד", "חייבים להתעלל באויב הערבי", "צריך לנפץ גולגולות של תינוקות פלסטינים מול המצלמות", "צריך לבצע ג'נוסייד אכזרי בכל הערבושים המצחינים בין הנילוס והפרת".

עוד כתב דיין "לחסל את הצלב האדום" ו"אחרי שנשחרר את כל החטופים, צריך להוציא את אנשי הצלב האדום להורג", "האזרחים העזתיים יותר גרועים מחמאס",
"ערבי זה פחות מג'וק", "כל ערבי וכל מוסלמי יש לרצוח בהתעללות בלי שאלות, כולל אוטיסט כולל עובר כולל תינוק".

כתב האישום מונה פרסומים של דיין בטלגרם החל מחודש אוקטובר השנה ועד לפרסום האחרון: "בתאריך 04.12.2023 , בשעה 17:13, פרסם הנאשם קריאה ישירה לביצוע מעשה טרור, בכך שפרסם בקבוצת יהודים לא שותקים הודעה בה כתב: 'שואה במוסלמים עכשיו !!!!!!'. בתגובה, כתב אחד מחברי הקבוצה: 'עוד בבון'".

לפי הודעת משרד המשפטים, "כתב האישום אושר ע"י היועצת המשפטית לממשלה ופרקליט המדינה. במקביל, ביקשה הפרקליטות לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים. בבקשת המעצר ציינה הפרקליטות, כי נסיבות ביצוע העבירות מלמדות על 'מסוכנות קונקרטית ואישית של הנאשם, שפעל באופן שיטתי בדרך של הסתה חמורה לטרור, לגזענות ולאלימות, וכן שבח למעשים שבוצעו ע"י רוצחים שפלים [...] בעת זו, בזמן מלחמה שנפתחה בעקבות מתקפת טרור רצחנית של ארגון החמאס, קריאות מהסוג הזה מהוות סכנה גדולה לביטחון הציבור".

36595-12-23

*  *  *

להורדת הקובץ (PDF, 94KB)

להורדת הקובץ (PDF, 100KB)