ארגון העיתונאים והעיתונאיות בישראל, המייצג כ-3,000 עיתונאים ברוב כלי התקשורת המרכזיים, מגיב בחריפות לקמפיין החדש של שר התקשורת שלמה קרעי: "שר התקשורת איבד את הצפון".

"קרעי", נמסר בהודעה שפירסם הארגון, "אשר את רוב הקדנציה הקצרה שלו העביר בניסיונות כושלים לסגור את תאגיד השידור הציבורי, החליט להתביית על מטרה חדשה. הצעתו החדשה להפסיק את כל התקשרויות הממשלה עם עיתון 'הארץ' היא הצעה פופוליסטית, חסרת כל היתכנות והיגיון וכל תכליתה לקושש לייקים בבייס הפוליטי על גבם של עיתונאים ועיתונאיות מסורים שעובדים בימים אלה לילות כימים בסיקור המלחמה".

בארגון העיתונאים והעיתונאיות מסיימים בהודעת תמיכה ב"הארץ": "אנחנו מחזקים את עיתונאי קבוצת 'הארץ' ובטוחים שימשיכו לעשות עבודה חשובה לטובת מדינת ישראל ולא יירתעו מאיומי הסרק האוויליים של השר קרעי".

ד"ר תהילה שוורץ-אלטשולר מהמכון הישראלי לדמוקרטיה ועו"ד אלעד מן מעמותת "הצלחה" פירסמו גם הם תגובה, המופיעה במלואה באתר "העין השביעית". הצעת המחליטים של קרעי היא "הצהרת מחליטים" לצרכי קמפיין פוליטי, קובעים השניים, זאת משום שלהצעה אין היתכנות משפטית וחוקית. בנוסף, היא נוגדת הצהרות קודמות של קרעי עצמו. שוורץ-אלטשולר ומן, המתמחים באסדרת תקשורת, מזכירים כי לשר התקשורת אין ממילא שום סמכות בנוגע לעיתונות כתובה.

גם אגודת העיתונאים ירושלים פירסמה הודעה ברוח דומה: "האגודה מגנה את המרדף הבלתי נלאה של שר התקשורת אחר כותרות. מדובר בעשיית פוליטיקה קטנה ועלובה בעת מלחמה. לא נעניק לו את ההנאה מהכותרת, רק נציין כי כל כלי התקשורת בישראל הינם בעלי זכות קיום במסגרת החוק וזאת מבלי שיוטל עליהם מצור כלכלי בשל הדעות המתפרסמות בהם. כך היה לפני הקדנציה שלו וכך יהיה גם לאחריה".