בית-המשפט אישר הבוקר (16.11) את חסימת הגישה לאתרי האינטרנט של ערוץ "אל-מיאדין".

"על יסוד האמור באסופת המסמכים שהוצגו במעמד הדיון הגלוי, המסמכים שהוצגו במעמד הדיון החסוי והעדויות שנשמעו במעמד הדיון החסוי ראיתי להיעתר לבקשה ולאשר את ההוראה בדבר הגבלת גישה לאתרי האינטרנט של המשיבים המפורטים בבקשה", החליט השופט בני שגיא, סגן נשיא בית-משפט המחוזי בת"א-יפו. "שוכנעתי כי מדובר בערוצי תקשורת שיש בהם משום פגיעה בביטחון המדינה, הן באופן כללי והן באופן פרטני ביחס לאופן הלחימה ולכוחות הפרוסים בשטח".

הבקשה לבית-המשפט, שהוגשה באמצעות עו"ד חיים ויסמונסקי, מנהל מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, באה במסגרת תקנות לשעת חירום שנוסחו באחרונה ומאפשרות לשר התקשורת להורות על חסימת גישה לאתרי ערוצים המסכנים את ביטחון המדינה. לפי התקנות, לאחר שהשר נותן את ההוראה, בתוך שלושה ימים נשיא בית-משפט מחוזי או סגנו צריך להחליט אם לאשר את צו החסימה, בהתאם לראיות שיוצגו בפניו.

בחלקו הגלוי של הדיון הציגה עו"ד שירי רום ממחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה מקבץ סרטוני תעמולה והסתה, שלפי המדינה מבטאים הזדהות עם חמאס ולעג לצבא ההגנה לישראל. בהמשך נערך חלק חסוי, במסגרתו הוצגו ראיות נוספות. בסיום החלק החסוי ניתנה ההחלטה. נציגי ספקיות האינטרנט בישראל לא הגיעו לדיון, וכך גם נציגי ערוץ "אל-מיאדין".

למרות האישור של בית-המשפט, החסימה היא סמלית בעיקרה. שידור חי של הערוץ עדיין זמין באתר יוטיוב וסרטונים של הערוץ זמינים ברשתות החברתיות. זאת ועוד, כפי שהדגים רן בר-זיק ב"דה מרקר", כל גולש ישראלי יכול לעקוף את החסימה בלחיצת כפתור.

29666-11-23