מחר (16.11) צפוי בית-המשפט המחוזי בתל-אביב לדון בבקשת המדינה להגביל את הגישה לאתרי הערוץ הלבנוני "אל-מיאדין", זאת בהתאם לתקנות שעת החירום שנוסחו ביוזמת שר התקשורת שלמה קרעי. על הפנייה לביהמ"ש דיווח תומר גנון ב"כלכליסט".

בעקבות הטבח שביצע חמאס ב-7.10 והמלחמה שבאה בעקבותיו ביקש השר להתקין תקנות שעת חירום שיקנו לו סמכות לחסום פעילות כלי תקשורת עוינים בישראל. קרעי ביקש לקבל סמכויות דרקוניות שהיו מאפשרות לו לפעול ללא פיקוח וגם נגד כלי תקשורת ישראלים, אולם לאחר שטיוטת החוק עברה ייעוץ משפטי במשרד היועצת המשפטית לממשלה נוסחו לבסוף תקנות המאפשרות לשר התקשורת, לאחר אישור הקבינט הביטחוני-מדיני ובהסכמת שר הביטחון, להורות על סגירת משרדים של כלי תקשורת זר, תפיסת מכשירים המשמשים לאספקת תכניום וחסימת הגישה לאתרי האינטרנט שלו.

עוד סוכם במו"מ בין שר התקשורת ליועמ"שית לממשלה כי התקנות יחייבו להביא את הוראות שר התקשורת לפני נשיא בית-משפט מחוזי או סגנו בהקדם האפשרי, ולכל המאוחר בתוך שלושה ימים. זהו הדיון שיתקיים מחר, בפני סגן נשיא בית-המשפט המחוזי בת"א-יפו, השופט בני שגיא.

שלשום (13.11) חתם שר התקשורת קרעי על צווים המורים לחסום את הגישה לאתרי "אל-מיאדין" בישראל ולהחרים את ציוד השידור של הערוץ. במקביל פנה השר למפקד פיקוד מרכז כדי שיסגור את משרדי הערוץ ברמאללה. למחרת פנתה מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, באמצעות מנהלה עו"ד חיים ויסמונסקי, בבקשה לבית-המשפט לאשר את הוראת שר התקשורת קרעי לחייב את ספקיות הגישה לאינטרנט להגביל גישה לאתרי "אל-מיאדין". הבקשה אינה מתייחסת לצו הנוסף שנועד, בשיתוף משטרת ישראל, להחרים את ציוד השידור של הערוץ.

"ערוץ אלמיאדין מציג סיקור תקשורתי מוטה של המלחמה המתחוללת בישראל בימים אלה, תוך הצגת סרטוני שבח למעשיו של ארגון הטרור חמאס, ומצהיר על עצמו באתרי האינטרנט שלו כי הוא תומך בזכותם של הפלסטינים להתנגד לכיבוש הישראלי, מתייחס לפלסטינים כמכלול (אלה שבישראל ואלה שמחוץ לגבולותיה) ומסקר בהרחבה את מצבת של האסירים הפלסטינים בבתי הכלא הישראלים", נכתב בבקשה.

"ערוץ אלמיאדין מציג את מעשי הטרור המזעזעים של ארגון הטרור חמאס כהתנגדות לכיבוש, תוך תמיכה במעשים אלה. מחבלי ארגון הטרור חמאס מוצגים כלוחמי התנגדות נגד הכיבוש ונגד צבא הכיבוש (הישראלי). מנגד, פעולותיה הצבאיות של מדינת ישראל מוצגות כאקט אכזרי. נוסף על כך, ערוץ אלמיאדין משדר, בין היתר באתרי האינטרנט שלו, תמונות משטחי כינוס של חיילי צה"ל במהלך המלחמה, באופן העלול לסכנם באופן ממשי ומיידי".

בבקשה מצוינות מספר דוגמאות לפרסומי הסתה באתרי האינטרנט של הערוץ המבטאים הזדהות עם חיזבאללה, חמאס ופעולותיהם: סרטון המיועד לישראלים, בעברית, ובו קריאה ל"מתנחלים" לעזוב את פלסטין, תוך "לעג לצבא"; סרטון על מתקפת הטרור ב-7.10 שבו נאמר בין היתר "הגדר נופלת, הכובש בורח ונכנע... זהו יום המבול"; סרטון שמתעד את פשיטת חמאס על בסיס צבאי, הרג חיילי צה"ל ודריכה על גופותיהם בתוספת הכיתוב "הצבא הישראלי הבלתי מנוצח תחת רגליהם של אנשי ההתנגדות"; וכן סרטון אנימציה שכולל קריאות כגון "נתניהו מאשר כי כוחות הכיבוש מתכוננים לכניסה קרקעית לעזה. אנחנו מחכים לכם" וכן "אנחנו מחכים לכם, לטנקים שלכם ולמטוסים שלכם. באוויר, בים וביבשה אנחנו מחכים לכם!".

פרקליטות המדינה מבקשת כי במסגרת הדיון תוכל להציג במעמד צד אחד מידע וחוות-דעת של גורמי ביטחון שעליהם מתבססת הקביעה ששידורי "אל-מיאדין" פוגעים באופן ממשי בביטחון המדינה.

עוד מצוין בבקשה כי מי שיגלוש לאתרי "אל-מיאדין" יתקל בהודעה לפיה הגישה נחסמה בהתאם לתקנות. בהקשר זה נכתב בבקשה כי "לא תבוצע על ידי המדינה כל פעולה של ניטור, תיעוד או מעקב אחר זהותם של משתמשי האינטרנט [שינסו לגלוש לאתר "אל-מיאדין"; א"פ], הרגלי הגלישה או כל מידע אישי אחר על אודותיהם".

מלבד פנייה לספקי האינטרנט בישראל פנה משרד התקשורת גם לערוץ "אל-מיאדין" בהודעה כי אתריו ייחסמו. גיא בר נתן, מנהל תחום בכיר (רישוי חברות תקשורת) במשרד התקשורת, חתום על המייל שנשלח שלשום לכתובות האימייל של משרדי "אל מיאדין" בטהרן, פלסטין, קהיר, טוניס ומוסקבה.

במייל מודיע בר-נתן על הוראת צו התקשורת ומזמין את הערוץ להגיש את הערותיו לגדעון שטרית, מנהל תחום (אסדרה ורישוי) במשרד התקשורת, ומציין כי צפוי דיון בבית-המשפט והערוץ יקבל הודעה נפרדת שמזמינה אותו להשמיע את עמדתו מול השופט. המייל לערוץ "אל-מיאדין" מסתיים בשורה שכתובה בגופן גדול ומודגש:

ISRAEL WILL WIN THIS WAR AGAINST EVIL!!!

29666-11-23