צבי יחזקאלי, ראש הדסק לענייני ערבים בחדשות 13, אמר אתמול (30.10) כי כדי להשמיד את שלטון חמאס בעזה יש להשמיד מאות אלפי פלסטינים. אחר-כך, בתגובה לשאלת מגיש המהדורה אודי סגל, אמר יחזקאלי: "אתה לא יכול לירות בהם".

במסגרת המהדורה המרכזית של חדשות 13 התנהל אתמול דיון לגבי מטרות המלחמה והזמן שתימשך. הפרשן הפוליטי רביב דרוקר טען כי הטעות הגדולה ביותר של האמריקאים בעיראק היתה סילוק כל אנשי המפלגה של סדאם חוסיין. "נוצר להם כאוס שהם לא יצאו ממנו עד יומם האחרון בעיראק", אמר דרוקר והזכיר כי לחלל שנוצר עם סילוק אנשי הבעת' נכנסו איראן ודאע"ש. הפרשן הפוליטי טען כי גם אם יש מקום לסלק את כל תומכי חמאס מהשלטון בעזה יש לתת את הדעת על ההשלכות ולהכין תוכניות ליום שאחרי מיטוט שלטון החמאס.

הפרשן הצבאי אלון בן-דוד העיר כי מיטוט שלטון חמאס הוא עדיין חזון רחוק, וכי אינו צפוי להתרחש בתוך חודש או חודשיים. דרוקר טען בתגובה כי הקהילה הבינלאומית לא תאפשר לישראל לפעול בעזה לאורך חודשים ארוכים.

אודי סגל, מגיש מהדורת חדשות 13, מגיב לדברי הפרשן צבי יחזקאלי כי יש להשמיד מאות אלפי פלסטינים ברצועת עזה, 30.10.23 (צילום מסך)

אודי סגל, מגיש מהדורת חדשות 13, מגיב לדברי הפרשן צבי יחזקאלי כי יש להשמיד מאות אלפי פלסטינים ברצועת עזה, 30.10.23 (צילום מסך)

בשלב זה פנה מגיש המהדורה אודי סגל לצבי יחזקאלי, ראש הדסק לענייני ערבים של חדשות 13, שאמר: "אם אני מתחבר למה שנאמר פה, אם ההגדרה היא להשמיד את החמאס אתה צריך להשמיד את כל מי שקשור לחמאס. וכל מי שקשור לחמאס זה שלטון, פקידות, אנשי צבא, תומכים, חמולות וכל מי שבעצם העיף את הרשות ב-2007 וביסס את שלטון חמאס. זה מאות אלפים. וכדי להגיע למטרה הזו אתה צריך קודם כל לעשות את זה ואז לראות מה יהיה".

"אתה חושב שמדינת ישראל יכולה להשמיד מאות אלפי פלסטינים?", תהה המגיש סגל.

"לצורך המטרה..", החל יחזקאלי להשיב ובעוד דרוקר מרים גבה בפליאה סגל שב ושאל: "אתה חושב שאנחנו יכולים להרוג מאות אלפי פלסטינים ברצועת עזה והדבר הזה יעבור?".

יחזקאלי לא השיב ישירות לשאלה של סגל. במקום זאת אמר כי לפי התקשורת הזרה מיליון פלסטינים כבר ירדו לדרום הרצועה ולדבריו כל מי שנשאר בצפון הרצועה נחשב למחבל.

פרשן חדשות 13 רביב דרוקר מקשיב לדברי פרשן חדשות 13 צבי יחזקאלי כי יש להשמיד מאות אלפי פלסטינים ברצועת עזה, 30.10.23 (צילום מסך)

פרשן חדשות 13 רביב דרוקר מקשיב לדברי פרשן חדשות 13 צבי יחזקאלי כי יש להשמיד מאות אלפי פלסטינים ברצועת עזה, 30.10.23 (צילום מסך)

חמאס, שב והדגיש יחזקאלי, "שייך "להרבה יותר אנשים בעזה משאנחנו חושבים. "איך ישראל תנהג בהם? אינני יודע", אמר הפרשן לענייני ערבים. "יסגירו את עצמם, אתה לא יכול לירות בהם. אבל יהיה מצב שאתה תצטרך לומר מי היה ומי לא היה, כמו שהיה בעיראק [...] כי אם מישהו רוצה למוטט את שלטון האחים המוסלמים שהתבסס מאז שנות השמונים ברצועת עזה חייב לעשות פה מהלך ארוך". מהלך שכזה, העריך סגל, יימשך לא חודשים אלא שנים. יחזקאלי אישר.

לפני כשבועיים פנה יחזקאלי ישירות לתושבי עזה באמצעות חשבון הפייסבוק שלו והמליץ להם לברוח תוך שהוא מבטיח כי כוחות צה"ל יחסלו כל תומך חמאס.

בשבוע שעבר פלט יחזקאלי בשידור כי הרג בני משפחתו של כתב אל-ג'זירה ברצועת עזה בהפצצת צה"ל, היה מכוון. בהמשך חזר בו.

היום הזמינה לשכת העיתונות הממשלתית את התקשורת הזרה להרצאה מפי יחזקאלי, בנושא "מבט מבפנים על חמאס ושלוחותיו הנסתרות באירופה ובארה"ב".