ראש הדסק לענייני ערבים בחדשות 13 צבי יחזקאלי טען אתמול בשידור חי כי צה"ל פגע בכוונה תחילה בבני משפחתו של כתב אל-ג'זירה בעזה, וואיל דחדוח. בדובר צה"ל הכחישו את הטענה. בעקבות פניית "העין השביעית" חזר בו יחזקאלי מהקביעה.

אתמול, במהדורה המרכזית של חדשות 13, התבקש יחזקאלי להתייחס למטרת תקיפה משמעותית של צה"ל בעזה ונשאל האם חוסל אחד מבכירי חמאס. "אין לנו את המידע", הודה בכנות יחזקאלי. בהמשך הוסיף: "בדרך כלל אנחנו יודעים את המטרה, לדוגמה היום היתה מטרה - משפחתו של כתב אל-ג'זירה".

פגיעה מכוונת בעיתונאים, גם כאלה שעובדים עבור רשות שידור שעוינת את מדינת ישראל, מנוגדת לחוק הבינלאומי. על אחת כמה וכמה פגיעה מכוונת בבני משפחתו של עיתונאי, פעולה שמאפיינת דיקטטורות רצחניות שאינן בוחלות באמצעים להשתקת כל קול ביקורתי.

בתשובה לפניית "העין השביעית" הבהיר יחזקאלי: "לא הובנתי כראוי. זו לא היתה הכוונה בדברי". לדבריו היתה זו הערה שהעיר אגב השאלה על הפיצוץ הגדול בעזה ולא דיווח חדשותי של מידע על הרג בני משפחת דחדוח.

לפני ימים אחדים שיגר יחזקאלי איום לעבר כלל תושבי רצועת עזה, קרא להם לצאת מהרצועה והבהיר כי כל מי שיישאר באזור ייחשב לתומך חמאס ויטופל בהתאם.

מדובר צה"ל נמסר כי המטרה בתקיפה שהרגה את בני משפחתו של העיתונאי דחדוח היתה פעיל חמאס.

היום דיווחו אבישי גרינצייג וגילי כהן בכאן 11 כי ראש הממשלה נתניהו סירב להביא לאישור קבינט הביטחון את תקנות החירום שנועדו להביא לסגירת מערכת אל-ג'זירה בישראל.