אילון מאסק, הנחשב לאיש העשיר בעולם, פירסם בטוויטר ציוץ אנטי-אמריקאי המאמץ את התעמולה האיראנית. מאסק, שהשתלט על הרשת החברתיות ומקדם באגרסיביות את הציוצים שלו עצמו, פירסם דימוי הממחיש כיצד איראן מאוימת לכאורה משורת בסיסים צבאיים אמריקאיים הממוקמים במדינות הסמוכות לה. זאת למרות שהאמת היא שבסיסים אלו ממוקמים באותן מדינות על מנת להגן עליהן מהתוקפנות של שלטון האייתולות האיראני, ולא כדי לתקוף את איראן.

באותו סוג של טענה השתמש גם הרודן הרוסי ולדימיר פוטין על מנת לצאת למלחמה נגד אוקראינה. כביכול רצונה להצטרף לברית נאט"ו מאיימת על ביטחונה של רוסיה. זאת למרות שבעולם האמיתי, רוסיה היא התוקפן ואף כבשה בעבר חלקים מאוקראינה. מאסק השתמש במלחמה באוקראינה כדי לקדם את  סטארלינק, מערכת התקשורת הלווינית שבבעלותו, והוא מקפיד לפעול במקביל למען האינטרסים של פוטין.

היום, בתגובה לציוץ של חברת הקונגרס מהשמאל הקיצוני אלכסנדרה אוקסיו-קורטז, שכתבה נגד ניתוק התקשורת ברצועת עזה על-ידי ישראל, הצהיר מאסק כי יעניק את שירותי סטארלינק ל"ארגוני סיוע בינלאומיים" ברצועה. משרד התקשורת בראשות השר שלמה קרעי מקיים לאחרונה מגעים עם אנשיו של מאסק במטרה להביא את סטארלינק לישראל - למרות שמדובר בשירות יקר שאין כל צורך בו בישראל. היום, בתגובה להצהרות מאסק, נאלץ קרעי להתנער ממנו.

מי שהתהדר גם הוא בקשרים עם הטרול המולטי-מיליארדר הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו. לפני חודש נפגש מאסק עם נתניהו, שהגיע במיוחד לקליפורניה על מנת להתחכך עם איש העסקים המתוקשר. נתניהו החניף למאסק, שסביבו ענן תמידי של שערוריות בגין התבטאויות קיצוניות, גם אמירות אנטישמיות. כזכור, מאסק גם ביטל את ההגנות המעטות שהיו בטוויטר נגד הצפת הרשת בתכנים קיצוניים, כולל תכנים ניאו-נאציים.

ציוץ התמיכה של אילון מאסק באיראן, 28.10.23 (צילום מסך)

ציוץ התמיכה של אילון מאסק באיראן, 28.10.23 (צילום מסך)

אילון מאסק מצהיר כי יחבר את רצועת עזה לרשת התקשורת הלווינית שבבעלותו (צילום מסך)

אילון מאסק מצהיר כי יחבר את רצועת עזה לרשת התקשורת הלווינית שבבעלותו (צילום מסך)