מסתמן כי הערוצים המסחריים, 12 ו-13, מסרבים להציב חזית תקשורתית אחידה שתדרוש מראש הממשלה בנימין נתניהו להשיב לשאלות עיתונאים. נתניהו מחרים את התקשורת הישראלית כבר למעלה משנתיים וחצי, ואת השידור הציבורי למעלה מארבע שנים, וממשיך לסרב להתראיין ולענות לשאלות גם מאז פרצה המלחמה ב-7 באוקטובר.

בעבר ידעו ערוצי החדשות להתאחד על מנת לדרוש מנתניהו להכיר בקיומה של עיתונות חופשית בישראל. ב-2020, בעיצומו של משבר הקורונה, אחרי שנתניהו העניק שוב ושוב רק הצהרות חד-כיווניות, אותן ניצל לתמרונים פוליטיים, הצטרפו עורכי החדשות ליוזמה של ארגון העיתונאים והעיתונאיות בישראל שדרשה ממנו להתחיל להשיב לשאלות.

"ארגון העיתונאים פונה אליך, ראש הממשלה, בשם כלל העיתונאים בישראל וביחד עם ראשי חברות החדשות הטלוויזיונית - מנכ"ל חדשות 12 אבי וייס, מנכ"ל חדשות 13 ישראל טוויטו, ראש חטיבת החדשות בתאגיד השידור כאן, ברוך שי - בבקשה שתאפשר לעיתונאים להציג שאלות", נכתב בפנייה שנשלחה באפריל 2020 ללשכת נתניהו במטרה להכריח אותו להתחיל לקיים מסיבות עיתונאים פתוחות לשאלות.

אתמול נשלחה פנייה דומה מטעם ארגון העיתונאים והעיתונאיות ללשכת נתניהו, אולם בפנייה הנוכחית לא צוין כי ראשי חברות החדשות מצטרפים לדרישה. מבדיקה של "העין השביעית" מול ארגון העיתונאים עולה שהארגון פנה גם הפעם לראשי חברות החדשות אולם ככל הידוע ל"עין השביעית", רק עורך חדשות כאן 11 הצטרף למהלך.

"בימים האחרונים פנינו למערכות החדשות השונות על מנת לדרוש מראש הממשלה לפתוח את מסיבות העיתונאים לשאלות", מסרו מארגון העיתונאים, "אנחנו ממשיכים לקדם מהלך של הפעלת לחץ משותף על ראש הממשלה לקיים מסיבות עיתונאים פתוחות. זהו אינטרס ציבורי מהמעלה הראשונה ונמשיך לפעול בכיוון".

בראש חטיבת החדשות של כאן 11 עומד העורך ברוך שי, כפי שהיה גם ב-2020, ומדוברות חטיבת החדשות אישרו בפנינו כי אכן פנו אליהם מארגון העיתונאים והם הצטרפו מבחינתם לפניית הארגון. לעומת זאת, בערוצים 12 ו-13 מסרבים להגיב לפניית "העין השביעית".

הבוקר פרסם דוד ורטהיים ב"וואלה" כי ביום שבת האחרון נפגש רה"מ נתניהו מיוזמתו עם מנכ"ל חדשות 12 אבי וייס וסמנכ"ל התוכן של חברת החדשות, גיא סודרי. ורטהיים ציין כי במהלך השיחה עלתה סוגית חרם הראיונות של נתניהו על הערוץ.