מונולוג יוצא דופן הצליח לפרוץ אתמול (10.10) את חומות התעמולה של ערוץ 14, המסור לשירותו של הפוליטיקאי בנימין נתניהו. אמיר איבגי, אחד המנחים בערוץ, העלה לשידור מבית החולים שיבא את שיראל חוגג, שהוצג כמי ש"בני משפחתו שרדו את התופת בכפר עזה". לאחר שיח על בני משפחתו הפצועים פתח חוגג בנאום בו הוא דורש נטילת אחריות מרה"מ נתניהו, מהשר הכהניסט בן-גביר ומערוץ 14 עצמו, בשל הפצה אסטרטגית של הסתה וקיטוב.

המגיש, איבגי, ניסה לעצור אותו, אולם חוגג הצליח לדבר במשך כשתי דקות, ולומר מילים שלא נשמעו מעולם מעל מסך ערוץ התעמולה הביביסטי. "האסון הבלתי נתפס הזה רשום על שמם של כל חברי הכנסת", אמר חוגג, "על ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, על השר שקורא לעצמו השר לביטחון פנים, ועל האנשים הבלתי אחראיים האלה שלא לוקחים אחריות.

"באסונות הגדולים של מדינת ישראל היתה גברת זקנה שצחקו עליה. קראו לה גולדה. אבל לפחות היא לקחה אחריות. אני שומע בימים האחרונים האשמות, וזה מתחבא, ורוטציה כזאת, ורוצה סיבות אחרות. אתם לא מעניינים, אתם מנהיגים לא ראויים. אתם לא ראויים לעם הזה. תתפקסו מהר מאוד. תקחו אחריות ותבנו את העם הזה. 

"יש לכם אחריות לחבר אותנו אחרי ששיסיתם אחד בשני. יש לכם אחריות גבוהה מאוד להתנצל לעם הזה. אדוני ראש הממשלה יש לך אחריות גבוהה מאוד. תצא החוצה, תלך לתקשורת ותתנצל, שאלפי אנשים נרצחו במשמרת שלך, אדוני. אתה יכול לספר סיפורים עד מחר. ואיפה אתה, אדון-צייצן בן גביר. אתה אלוף האולם בלספר סיפורים, איפה אתה אדון אקדח של טוויטר?".

ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, עם השר לביטחון לאומי איתמר בן-גביר. הכנסת, מאי 2023 (צילום: יונתן זינדל)

ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, עם השר לביטחון לאומי איתמר בן-גביר. הכנסת, מאי 2023 (צילום: יונתן זינדל)

"אני לא רוצה להפיץ שנאה, אני רוצה להפיץ אהבה", המשיך חוגג לאחר שאיבגי ניסה לקטוע אותו, "רגע אדוני, אני רוצה להפיץ אהבה. יש פה גיבורים יחידים שהיו גיבורים. אני מתחייב באופן אישי: אני אבוא דין אתכם, אחד אחד, 120 חברי כנסת, אדוני ראש הממשלה, בן גביר, נפתלי, כל המיליציה הזאת שנהייתה נגד עם ישראל. 

"אנחנו עם ישראל, ימין ושמאל, אוהבי המדינה, מוכנים למות למענה. אנחנו תושבי הדרום, בגופנו הגנו על המדינה. אם עוד פעם מישהו אחד מכם יקרא למישהו מצד ימין או שמאל בוגד. ישסה אחד בשני, אנחנו לא נסלח לכם. לא נסלח לכם. תסתכלו מה קורה עכשיו כשאנחנו ביחד, אף אחד לא יכול עלינו"

יצחק מירילשווילי (צילום: רונן גולדמן, רשיון CC BY-SA 3.0)

יצחק מירילשווילי (צילום: רונן גולדמן, רשיון CC BY-SA 3.0)

"יש הרבה מאוד סוגיות שאנחנו נמנעים מלהיכנס בהן בימים האלה", ניסה שוב איבגי לעצור את שטף דיבורו של חוגג, שקטע אותו ואמר: "בלי סוגיות ובלי תירוצים אדוני, אין סוגיות. יש עם שנשחט אדוני. אין סוגיות. אל תייפה את זה ואל תסובב את הסיפור. אל תגיד לי 'ברור'. אני יודע שזה לא נוח לך. אין סיפור אדוני, יש פה עם שנשחט".

"אני מכבד מאוד את הכאב שלך", הגיב איבגי, "אבל אני רוצה שבכל זאת אנחנו ננהל את הדיון הזה בצורה מכובדת". על כך השיב חוגג: "אין פה דיון, יש פה עם שנשחט. שהממשלה תצא החוצה ותתנצל. קודם כל לפני הכל". 

איבגי: "פנינו אליכם כדי לשמוע את הכאב שלכם".

חוגג: "פניתם אלינו כי מעניין אתכם לשמוע כאב וגיבורים שנמצאים פה. אין לך זכות לשאול עוד שום שאלה, חוץ מלהתקשר עכשיו, לבנימין נתניהו ולשר לביטחון פנים, שגרם לאחותי להישרף בבית שלה".

איבגי: "הכאב שלך מובן ואני רוצה להודות לך על השיחה הזאת, תודה. תודה רבה לך".

חוגג: "תודה לך".