עשרות ישראלים, אולי יותר, נחטפו על ידי חמאס במתקפת הפתע הרצחנית על יישובי גבול עזה. מאות עדיין נעדרים. ערפל הקרב מעל המחדל העצום טרם התפזר, אך תחושת החידלון נמשכת, מורגשת ביתר שאת על ידי  משפחות החטופים והנעדרים. אלו קיימו אתמול מסיבת עיתונאים נרגשת, בניסיון לקדם במשהו את שחרור ואיתור יקיריהם. נציגי המשפחות תיארו כל אחד את המקרה הפרטי קורע הלב שלו, וזעקו לקבלת עזרה או לפחות יחס כלשהו מהרשויות.

כשהמצלמה סיפקה תמונה רחבה מהאולם בכפר המכביה, ניתן היה לראות כי לאורך האירוע צפה בהם מהצד יועץ התקשורת רונן צור. מסיבת העיתונאים כוונה מראש לשעות מהדורות החדשות המרכזיות, כדי להשיג את תשומת הלב התקשורתית המרבית ולגייס את התמיכה הציבורית במאבק של בני המשפחות. אך לא בכל הערוצים התייחסו אל מסיבת העיתונאים באופן זהה.

ערוץ כאן 11 של תאגיד השידור הישראלי העביר בשידור חי את דברי בני המשפחות לאורך מספר הדקות הרב ביותר, בהיקף של כמעט פי שניים משני הערוצים המסחריים המובילים, קשת 12 וערוץ 14.

התוכן במסיבת העיתונאים היה ביקורתי ביותר כלפי ממשלת ישראל. הוא הדגיש את אוזלת היד המתמשכת שהפגינה המדינה בימים האחרונים, החל במניעת פריצת הגבול עם עזה, עבור במניעת החדירה של הטרוריסטים לישובים ובמשך הזמן הממושך שחמושי חמאס שהו בשטח ישראל הריבונית, חופשיים לעשות ככל העולה על רוחם; וכלה באיון הגמור של הרשויות כשהגיע הרגע לטפל בבני המשפחה של החטופים והנעדרים, עד כדי חוסר תקשורת מוחלט של נציג כלשהו עימם.

בערוץ הציבורי, שסומן כמטרה לחיסול בידי ממשלת נתניהו הנוכחית, העניקו לדברי בני משפחות החטופים והנעדרים דקות שידור ארוכות בלב מהדורת החדשות המרכזית. במשך כ-23 דקות הועבר השידור מאולפני כאן 11 לכפר המכביה, לשמיעת התחינות הנואשות של האזרחים שהופקרו לגורלם. מיד בסיום הועבר השידור לכתבת המדינית גילי כהן ובהמשך קיבל את רשות הדיבור הפרשן רונן מנליס, דובר צה"ל לשעבר.

בערוץ רשת 13 פרשו משידור מסיבת העיתונאים אחרי 16 דקות, ופנו לשמוע את דברי הפרשן הפוליטי רביב דרוקר. מיד בהמשך עברה רשות הדיבור לאלוף (מיל') טל רוסו, לשעבר מפקד פיקוד דרום.

במהדורת חדשות 12, הנצפית ביותר בישראל בפער ניכר, הסתפקו ב-12 דקות ממסיבת העיתונאים של בני משפחות החטופים והנעדרים. בסיום פנו לאלוף (מיל') תמיר היינמן, ראש אמ"ן לשעבר ובהמשך שמעו מדברי הפרשן הפוליטי עמית סגל.

במהדורת החדשות של ערוץ 14, שהפכה בשנה האחרונה לפופולרית כמו אלו של ערוצים 11 ו-13 ופעמים רבות אף עקפה אותן במספר הצופים, הקדישו גם כן רק 12 דקות לדברי בני המשפחות. מיד לאחר שקטעו את מסיבת העיתונאים העניק ערוץ 14 את פתחון הפה לאבי דיכטר, שר החקלאות וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני. לאחריו פנו לקבלת פרשנות מהעסקן הפוליטי יעקב ברדוגו, שעודנו מייעץ לראש הממשלה נתניהו.