"הפייק וההסתה של ערוץ 13 לא נותן לי מנוח", כתבה שרת ההסברה גלית דיסטל-אטבריאן בחשבון הטוויטר שלה, לצד קטע מנאום במליאת הכנסת שגם אותו ניצלה למתקפה על הערוץ, המרבה לבקר את מדיניות הממשלה. בציוץ נוסף הבטיחה "לטפל" בערוץ. העילה: בכתבה על אלימות מתנחלים השתרבב בטעות גם קטע בן כמה שניות בו נראו פורעים פלסטינים - ולא יהודים.

דיסטל-אטבריאן גם מתחה קו בין הירצחו של נער בפיגוע טרור לבין הכתבה של חדשות 13, כנראה כדי להאשים אותו במשתמע בסיוע לטרור. התגובות בטוויטר העידו כי השיעור בהסברה לא עבד: "כל הכבוד שפתחת בשכול וסיימת בלהכפיש את ערוץ 13", כתב אחד הגולשים. "השכול בשירות שרת התעמולה וההסתה. הגירסה הספרותית לריקוד על דם", כתבה גולשת אחרת. "כבוד השרה דיסטל, לא לנצל את השכול והאבל כדי לנגח ולהסית נגד התקשורת. לא ראוי", היתה לשונה של תגובה נוספת.

תגובות רבות נוספות מתחו ביקורת על השימוש של השרה בשכול לצבירת הון פוליטי. גולשים אחרים התייחסו להתעלמותה של שרת ההסברה מתוכן הכתבה אותה ביקרה: "נבחרת ציבור אחראית הייתה צריכה לזעוק ולהזדעזע, איך יהודים [...] מסתובבים רעולי פנים יורים אש חיה ושורפים כפרים של חפים מפשע. במקום זה את עושה תעמולה דיקטטורית דוחה", לשון אחת התגובות.

מתוך הכתבה בחדשות 13

הכתבה מושא המתקפה של דיסטל-אטבריאן שודרה בתחילת השבוע בחדשות 13 ועסקה בתקיפות אלימות של מתנחלים בכפר אום ספא ליד רמאללה ובכפרים נוספים, אחרי פיגוע הטרור בעלי שבו נרצחו ארבעה בני אדם. בכתבה, של אור הלר וישי פורת, מתואר כיצד עשרות מתנחלים רעולי פנים הגיעו לאום ספא כדי ליידות אבנים ולהצית רכוש ובתים. תושבי הכפר תיארו את ההרס שנזרע על ידי הפורעים, באחד המקרים בעוד ילדים קטנים שהו בבתים.

הכתבה הציגה מספר סרטונים ממצלמות אבטחה שתיעדו מתנחלים כשהם משחיתים כלי רכב ורוגמים בתים באבנים, אלא שבפתח הכתבה שודר גם סרטון שנלקח מטיקטוק שארך מספר שניות בודדות, שבניגוד לאופן בו הוצג בכתבה, לא הציג פורעים מתנחלים אלא פורעים פלסטינים דווקא, מאותו הכפר, בדרכם ליידות אבנים.

"מדובר בטעות אנוש של התאמה בין קריינות לתמונה", נמסר מחדשות 13 בתגובה לפניית "העין השביעית", "זה לא משנה את העובדות הנכונות בכתבה שגם מתועדות בה - שעשרות מתפרעים יהודים ירדו רעולי פנים עם גרזן והתפרעו והציתו בתים".