גוגל הודיעה על שינוי ניסיוני באלגוריתם החיפוש שלה, כך שיישען יותר על בינה מלאכותית, כך בדיווח ב"נימן לאב". דף התוצאות יכלול לא רק קישורים לאתרים עם כותרות תמציתיות אלא גם תשובות טקסואליות מלאות. אם השינוי יתקבע הוא עתיד להפחית את התנועה שמפנה גוגל לאתרי חדשות, משום שכעת התוצאות המתקבלות ייטו לכלול יותר תוכן וייתרו את הצורך להיכנס לאתרים עצמם. בנוסף, השינוי באלגוריתם יעדיף תוצאות של תוכן גולשים, כמו זה שבפורומים ובלוגים. שינוי עתידי נוסף הוא העדפה של תוכן מוטה קניות, וקישורים לאתרי מסחר.

הירידה הצפויה בהפניות לאתרי חדשות מגוגל מגיעה אחרי שלאחרונה נרשמה ירידה נוספת בכמות ההפניות לאתרים מהרשת החברתית פייסבוק, גם שם בעקבות שינוי באלגוריתם.