מועצת עיריית הרצליה דחתה אתמול (19.4) את הצעתו של חבר המועצה יריב פישר (יש-עתיד) לגנות את תושב העיר יצחק מירילשוילי, הבעלים של ערוץ 14, ולקרוא לו לחדול מלהשתמש בערוץ כדי לפגוע בדמוקרטיה הישראלית. "אין זה מתפקידה של מועצת העיר", אמר ראש העירייה משה פדלון. בערוץ 14 מסרו שאין בכוונתם להגיב על הדברים.

פישר הודיע בתחילת השבוע כי בכוונתו להגיש את ההצעה ומאז, לדבריו, עמד בפני גל ביקורת, קללות ואיומים שבכמותו לא נתקל מאז נכנס לזירה הציבורית לפני כעשרים שנה.

"הנהלת העיר ותושביה רואים בחומרה את מעשיו של מר מירילשוילי כעומד בראש ערוץ 14 ומגנים בתוקף את חתירתו של תושב העיר כנגד הדמוקרטיה הישראלית", נכתב בהצעת ההחלטה של פישר. "הנהלת העיר דורשת ממר מירילשוילי לעצור במיידי את ההתקפות נטולות רסן של ערוץ 14 כנגד הדמוקרטיה הישראלית".

"זו החלטה הצהרתית שאומרת שהערוץ פועל להרוס את הדמוקרטיה בישראל", הסביר פישר ל"העין השביעית" יום לפני ההצבעה. פישר אמר כי החליט להגיש את ההצעה בעקבות ההפגנות שנערכו לאחרונה מחוץ לביתו של תושב העיר מירילשוילי ובעיקר בשל אירועי ההפגנה שהתקיימה מול ביתו בצהרי יום שישי האחרון.

לפי טענת המפגינים, במהלך האירוע הותקף אחד מהם, מנכ"ל חברת צ'מפיון מוטורס דן אורנשטיין, בידי מתנגד להפגנה והשניים נעצרו. במשטרה טענו כי אותו אדם שבר את שלט המחאה של אורנשטיין ואילו אורנשטיין בתגובה תקף אותו. בעוד ששובר השלט שוחרר במהירות, אורנשטיין הוחזק בתחנת המשטרה כמעט 10 שעות ושוחרר רק לאחר שמאות מפגינים צבאו על התחנה בדרישה לשחררו.

הפגנה מחוץ לביתו של איל ההון יצחק מירילשווילי, הבעלים של ערוץ 14; הרצליה פיתוח, 3.4.23 (צילום: אורן פרסיקו)

הפגנה מחוץ לביתו של איל ההון יצחק מירילשווילי, הבעלים של ערוץ 14; הרצליה פיתוח, 3.4.23 (צילום: אורן פרסיקו)

"בתקופה האחרונה אנחנו למדים על שיטת העבודה של הבעלים של ערוץ 14 יצחק מירילשוילי, תושב העיר שמשתמש בערוץ שבבעלותו כסוחר התעמולה, בהסתה חמורה תוך שימוש בערוץ ככלי אסטרטגי בדרך לניסיון הפיכתה של ישראל לדיקטטורה", כתב פישר בדברי ההסבר להצעת ההחלטה שהגיש למועצת העירייה.

"ערוץ 14 – בשם האג'נדה האידיאולוגית והפרסונלית שלו – מזין את הציבור הישראלי בשקרים, במניפולציות ותיאוריות קונספירציה, מדובר בערוץ אנטי-עיתונאי. שעסוק במתקפה על העיתונות החופשית ועל כוחה לפקח על הממשלה וזאת בשליחות שתי השלוחות המרכזיות של ראש הממשלה – תנועת המתנחלים הקיצוניים ונאמני ניסיון הפיכתה של ישראל לדיקטטורה מטעמו של נתניהו".

בהמשך דברי ההסבר טען פישר כי "בזכות קשריו הפוליטיים עם ראש הממשלה ובסיוע של רגולציה מיטיבה שהעבירה אותו, בין השאר, מערוץ 20 שבו צריך לבחור לצפות, אל ערוץ 14; הערוץ משוחרר מחובות רגולטוריות שאליהן כפופים ערוצי המיינסטרים; ושהעניקה לו הטבות בשווי עשרות מיליוני שקלים בשנה ובעצם מנצל את ההטבות שקיבל ובכך שאינו כפוף לרגולציה, למסירת חדשות שאינם אמת ודרדור מדינת ישראל לתהום מוסרי, על סף דיקטטורה".

הצבעה על הצעת ההחלטה של יריב פישר נגד יצחק מירילשוילי

בישיבת מועצת עיריית הרצליה טען פישר כי אין הבדל בין ערוץ 14 לרשת פוקס-ניוז האמריקאית, שלאחרונה נחשף כי מגישיה שידרו במכוון ובאופן עקבי ומתמשך תיאוריות קשר בשירותו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, גם כשידעו שמדובר בשקרים מוחלטים. "היום יגיע, איכשהו אנשים תמיד בוגדים בביבי, ואנחנו נשמע את האמת מאחורי ערוץ 14 ונשמע מה באמת היה שם", הבטיח פישר.

פישר הדגיש בדבריו בפני חברי המועצה כי אינו מתנגד לערוץ ימני אלא רק ל"ערוץ שתומך בשקר, שתומך בהקמת דיקטטורה בישראל ושתופר תיקים לפוליטיקאים כמו שעשו לאילת שקד". פישר הזהיר מפני התעצמות הערוץ והשלכותיה. לדבריו, כשהערוץ יגדיל את כוחו יותקפו באמצעותו כל המיעוטים בישראל.

גם באזני חברי המועצה סיפר פישר כי הקש ששבר את גב הגמל היה מבחינתו מה שהתרחש בהפגנה ביום שישי האחרון מול ביתו של מירילשוילי. "זה לא דמוקרטיה, כך מתנהגים במקומות אחרים", טען. "מסמנים את המנהיגים ועוצרים אותם, משחררים תוך שנייה את מי שעשה שם את ההאצה לאירוע ומשאירים את אותו אחד שרוצים להשתיק המון המון שעות, וזה מה שהדליק את כולם במחאה".

פישר פנה לראש העירייה משה פדלון ואמר לו: "אתה היית חסר לנו שם, מה עשית בִּמקום? שלחת את הפקחים שיתנו לנו דו"חות חניה".

יריב פישר (צילום: עטר פישר)

יריב פישר (צילום: עטר פישר)

לאחר שפישר סיים את דבריו הקריא ראש העירייה פדלון את התגובה שנמסרה לכלי תקשורת שדיווחו על כוונתו של פישר להגיש את הצעת ההחלטה:

"מועצת העיר אינה הגורם המוסמך, ואין זה מתפקידה, לתת חוות דעתה על האג'נדה הפוליטית של מי מתושבי העיר. אני מאמין כי הדמוקרטיה שלנו היא חסונה ואיתנה, המועצה אינה שוללת אזרחות, גם לא מאנשים שחלילה גנבו, פשעו וחתרו תחת החוק. לשם כך יש למדינת ישראל גופים מוסמכים כגון הפרקליטות, מוסד מבקר המדינה, מערכת המשפט ועוד.

"מגיל צעיר מאוד, באמצעות מערכת החינוך שלנו, שהינה דמוקרטית וליברלית ומכבדת מגוון ערכים ודעות, אנו מקנים לילדים את הכלים להבדיל בין עיקר ותפל בין מציאות לבדיה ובין אמת לשקר. אני רוצה להאמין כי יש לתושבי עירנו את היכולת לחשיבה ביקורתית ולהבנה אינטליגנטית מתי מדובר בהסתה ושטיפת מח - ולעמוד איתנים כנגדן".

"חשוב להבין שאין הבדל בין פוקס לבין ערוץ 14 והתפקיד שהם ממלאים עבור הקיצונים ועבור אלה ששואפים להפוך את ישראל לדיקטטורה. אני שמח שהתחלנו השבוע את השיח על הערוץ ואני בטוח שננצח"

מיד בסיום הקראת התגובה אמר ראש העירייה "מי בעד להסיר את ההצעה מסדר היום?" ולאחר שהורמו 9 ידיים, כולל של סגניתו וממלאת מוקמו מאיה כץ וחברי סיעתה, הוסיף ראש העירייה "תודה רבה" וביקש לעבור לסעיף הבא על סדר היום. אחרי מהומה קטנה, במהלכה נספרו לפרוטוקול 6 חברי מועצה שהצביעו נגד הצעת ראש העירייה להסיר את הצעתו של פישר מסדר היום, הסתיים הדיון.

"כל יום שעובר, אנחנו מבינים טוב יותר, איזה מערכת משומנת, שטופת שנאה קמה ופועלת נגד הדמוקרטיה הישראלית, לערוץ 14 ולעומד בראשו יש אג’נדה ברורה ומסוכנת", מסר פישר ל"העין השביעית" בעקבות ההצבעה במועצת העירייה.

"פוקס ניוז חטף בדיוק את מה שמגיע לו וזאת רק ההתחלה. ערוץ חדשות לא יכול לשקר ולהסית ללא הכרה", אמר פישר בהתייחסו להודעה אתמול על כך שערוץ פוקס ישלם סכום עתק של כ-800 מיליון דולר כפשרה בתביעת דיבה בעקבות אחד השקרים ששידר בשירות טראמפ. "חשוב להבין שאין הבדל בין פוקס לבין ערוץ 14 והתפקיד שהם ממלאים עבור הקיצונים ועבור אלה ששואפים להפוך את ישראל לדיקטטורה. אני שמח שהתחלנו השבוע את השיח על הערוץ ואני בטוח שננצח"​.

בערוץ 14, כאמור, ביכרו שלא להגיב לדברים.