חבר הכנסת דוד ביטן מהליכוד מאיים בתביעת דיבה נגד שדרן ערוץ 14 ינון מגל ונגד הערוץ, בגין דברים שאמר מגל בתוכנית בהגשתו, "הפטריוטים" ושפירסם בחשבון הטוויטר שלו, לפיהם ביטן פעל לעידוד מחאה בקרב הליכוד נגד בליץ החקיקה של הליכוד לסירוס מערכת המשפט. ביטן, יו"ר ועדת הכלכלה, דורש התנצלות ופיצוי של מאה אלף שקל.

האיום של ביטן מעורר עניין משום שהוא מצביע על סדקים במכונת התעמולה של נתניהו, שהן ערוץ 14 והן דוד ביטן לקחו או לוקחים בה חלק בולט. ערוץ 14 הוא ערוץ תעמולה הפועל למען ראש הממשלה בנימין נתניהו, וה"פטריוטים", תוכנית דברת פוליטית, היא התוכנית הפופולרית ביותר המשודרת בו. ערוץ 14 הוא הזרוע הטלוויזיונית של מכונת התעמולה של משפחת נתניהו, הפועלת בין היתר להצמתת כל ביקורת או התנגדות למדיניות שמכתיב נתניהו.

ביטן, שכמו ראש הממשלה נאשם בפלילים בעבירות על טוהר המידות, היה מנאמניו הבולטים של נתניהו, ומי שנשלח תדיר לאולפנים כדי לדברר את עמדותיו. בכנסת הנוכחית, לאחר שלא קיבל תפקיד שר, סומן יחד עם חברי כנסת אחרים שלא קיבלו תפקידים מיניסטריאלים כמי שאינם מוכנים לתמוך באופן עיוור ומוחלט בבליץ החקיקה שנועד להציל את נתניהו ממשפטו הפלילי. על הקבוצה נמנים יולי אדלשטיין ודני דנון, ועד לאחרונה גם דודי אמסלם (שקיבל לבסוף מינוי כשר).

ספק אם ביטן, שלא טרח אפילו לשכור עורך דין לצורך שליחת מכתב ההתראה, אכן יממש את איומו, ויתכן כי הוא נועד בעיקר כדי להדגיש את מחויבותו למה שהקואליציה קוראת "הרפורמה המשפטית". "אני תומך ברפורמה המשפטית אותה מבקשת המממשלה לקדם, אולם סבור כי יש צורך בפשרה בעניין זה", כותב ביטן, "נכון כי קראתי בתקשורת להידברות בין הצדדים, וזאת על מנת להרגיע את הרוחות משני הצדדים, אך בין קריאה להידברות לבין עידוד מחאה ציבורית נגד הממשלה, המרחק הוא רב".

הציוץ של ינון מגל על ח"כ דוד ביטן

הציוץ של ינון מגל על ח"כ דוד ביטן

לפי מכתב ההתראה, הממוען למגל ולמנכ"ל ערוץ 14 אריאל אדרי, שלשום (27.3) אמר מגל בערוץ 14 כי הוא "יודע מאנשים" שביטן "דיבר עם אנשים" לעודד מחאה נגד הממשלה. בחשבון הטוויטר הפופולרי שלו כתב מגל "ח"כ דוד ביטן פועל ומעודד מחאה ציבורית נגד הממשלה ונגד נתניהו".

"ינון מגל השתלח בדבריו כנגדי", כותב ביטן, "והציג אותי כמי שפועל נגד הממשלה ומעודד אנשי ליכוד להצטרף למחאה, ביום בו סערה המדינה בעקבות השביתה במשק".

ביטן מתלונן במכתבו למגל ולאדרי גם על חשבון טוויטר בשם "שר ההסברה של הרפורמה המשפטית" שקשר בין ביטן לבין השביתה שהכריזה ההסתדרות במחאה על בליץ החקיקה הממשלתי, אולם לא האשים את אנשי ערוץ 14 כי הם מפעילים את החשבון.

ביטן מוסיף כי "דובר מטעמו" פנה למגל בבקשה לתקן את הדברים, אך לא זכה לקבל מענה ומגל חזר על הדברים בתוכניתו. דבריו של מגל, חותם ביטן, הם כוזבים ומטעים, מהווים הוצאת דיבה ונועדו לפגוע במעמדו הפוליטי ו"לעשותי מטרה לשנאה בתוך הליכוד".

מגל ביכר שלא להגיב, וכך גם ערוץ 14.